0

Ventilator in oude dampkapafvoer

DeeWee
DeeWee
#Ventilatie · 8 maanden geleden

Voor de renovatie van een appartement van 40 jaar oud ben ik nog op zoek naar een eenvoudig ventilatiesysteem voor de woningkamer/keuken.  De oude dampkap werd daar verwijderd.  Die kwam uit in de buitengevel.  In die opening zou ik nu een ventilator willen plaatsen.  Maar die moet ook wat geïsoleerd zijn om geen koudebruggen te krijgen.  Qua luchttoevoer voorzien we een rooster - enventueel in de nooit gebruikte open haard.
Welk type ventilator zouden jullie mij aanraden voor in die oude dampkapafvoer te plaatsen?

Dank bij voorbaat.

Mvrgr,

Dirk

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Natuurlijke of mechanische ventilatie voor je kelder: wat werkt het beste?

Natuurlijke of mechanische ventilatie voor je kelder: wat werkt het beste?

Welke ventilatie voor je kelder werkt het best voor een optimale luchtvochtigheid? Ontdek het verschil tussen natuurlijke en mechanische ventilatie.

Lees meer

Welke ventilatieventielen heb je nodig voor een gezond binnenklimaat?

Welke ventilatieventielen heb je nodig voor een gezond binnenklimaat?

Hoe kies je het beste ventilatieventiel? Tips voor natte en droge ruimtes, installatie, onderhoud en een optimale luchtkwaliteit in jouw woning.

Lees meer

Is ventilatie verplicht bij renovaties van oudere woningen?

Is ventilatie verplicht bij renovaties van oudere woningen?

Ontdek wanneer ventilatie verplicht is bij renovaties en hoe je zorgt voor een gezond binnenklimaat in oudere woningen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag