bekabeling van differentieel naar zekeringen
Kan ik om van de differentieel naar de zekeringen te gaan een kabel gebruiken van 4 mm²?
Vr gr.
bekabeling van differentieel naar zekeringen
Kan ik om van de differentieel naar de zekeringen te gaan een kabel gebruiken van 4 mm²?
Vr gr.
Kan ik om van de differentieel (via een verdeelblok) naar de zekeringen te gaan een kabel gebruiken van 4 mm²?
Is dit afhankelijk van de diameter die komt van de digitale meter?
Vr gr.
Je gebruikt dezelfde draaddoorsnede als die van je hoofdzekering tot aan je differentieelschakelaar en dit tot aan je kamgeleiders of tot aan bijvoorbeeld een verdeelklem. Bij laatste ga je tot aan de automaten met minstens dezelfde diameter als na de automaten (bvb. 1,5 2,5 4 .... mm2). Let op dan wel niet verder aftakken aan de automaat om die ernaast ook nog te voeden.
4 mm2 vanaf een verdeelblok is dus meestal ok als er voor iedere automaat een apart paar draden van de blok naar die automaat gaat.
Bedankt, het is nu duidelijker voor mij

Download onze gratis zonnepanelengids
Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Hoe ontstaan stroompannes en wat moet je doen als er een stroompanne is? Volg ons handige stappenplan.
Lees meer
Ontdek hoe een digitale meter werkt, hoe hij inzicht geeft in je verbruik en hoe je je digitale meter slim kan maken om energie te besparen.
Lees meer
Wil je later nog tuinverlichting aanleggen zonder grote graafwerken? Ontdek hoe je in de ruwbouwfase al een wachtbuis voor elektriciteit plaatst.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen