2

Koude door afzuigklep

Rizke
Rizke
#Keuken · 10 maanden geleden

Na renovatie van onze keuken blijft er veel koude door de afzuiging komen. Ja ondanks een terugslagklep en een rooster op de buitenmuur. Je voelt de koude door de keukenkasten. De kruiden in de potjes drogen zelfs uit of verkleven. Wat zou dit kunnen zijn? Alvast bedankt.

Alle reacties

0
Jo23
Jo23
2 30 Andere particulier
10 maanden geleden· Bedankje ontvangen

Beste,

Wij plaatsten een terugslagklep aan de buitenmuur en isolatie rond de 3 meter afvoerbuizen tot aan onze dampkap. De terugslagklep hebben we nadien nog afgeregeld met een extra gewichtje zodat ze niet open vliegt bij sterke wind maar enkel opent als de dampkap opstaat. We zijn tevrede met het resultaat: minder warmteverlies en ook geen hinderlijk geklepper meer bij sterke wind.

0
Con Gusto
Con Gusto
4 35 Andere professioneel
10 maanden geleden· Bedankje ontvangen

De Duitse firma Naber heeft uitstekende roosters speciaal ontworpen voor de dampkap. Ik gebruik geregeld de flow star GTS. Deze sluit de buis volledig af aan de buitenmuur en opend vanzelf als je de dampkap aanzet (wel mooi horizontaal monteren). Hebben ook nog andere roosters zoals de thermobox. Zijn in verhouding met een simpel lamellenrooster wel veel duurder, maar is dus technisch beduidend beter.

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Op zoek naar een nieuwe keuken? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’

Ben je op zoek naar tips, tools en inspiratie om je keuken in te richten? Bestel dan snel ons gratis magazine ‘Mijn Keuken’. We helpen je graag op weg met ontwerpen, plannen en inrichten.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Helemaal af van het gas in je woning? Deze alternatieven zijn er voor je gasvuur

Helemaal af van het gas in je woning? Deze alternatieven zijn er voor je gasvuur

Van het gas af? Ontdek hoe je eenvoudig en duurzaam overstapt naar elektrisch koken met deze slimme alternatieven.

Lees meer

In de kijker: inductiekookplaat waarmee je perfect tot op de graad kookt

In de kijker: inductiekookplaat waarmee je perfect tot op de graad kookt

Ontdek hoe je met deze nieuwe inductiekookplaat kookt als een chef, tot op de graad nauwkeurig.

Lees meer

Keukentrends 2025: inspiratie voor een on-trend keuken

Keukentrends 2025: inspiratie voor een on-trend keuken

Keukentrends 2025: van open nissen en ronde vormen tot de ontbijtkast en slimme toestellen. Ontdek hoe jij je keuken on-trend maakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag