info regels haag/afpaling langs privé-gracht
Tussen de buren en mij loopt een gracht. Ik dacht dat het midden van de gracht de scheiding was. Na inschakeling landmeter blijkt de gracht op mijn stuk te liggen. De buren willen hun stuk afpalen en struiken plaatsen. De scheidingslijn loopt nu in de schuine kant ongeveer 30 centimeter van de gracht. Mag de afpaling gebeuren in het midden van de schuine kant, -+20centimeter van het water in de gracht(water id beek is ongeveer 20cm breed), of logischer lijkt me dat het op de kruin gebeurd( overgang schuine kant naar vlak) zoals het denk ik bij publieke grachten is. Volgens de gemeente zou de afpaling mogen gebeuren tot tegen de perceelgrens en struiken op 50cm van de perceelgrens. Als dit het geval is word het onderhoud van de gracht/beek( stromend water bij nat weer, bij langdurige droogte valt de gracht/beek soms droog) bemoeilijkt.
ps:
Als iemand hier meer info over weet, dan hoor ik het graag. Mag ook eventueel verwijzing naar reglement zijn.
%20-%20getty%20images.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=83e7ebe22ac70d8e6487eab0c4dd65c2)
.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=7af1036d4efb00ed27f8f7c007444677)