Aansluiting WC afvoer op beerput en riolering
Mijn huis dateert van 1956. Er zijn 2 toiletten, een op de eerste verdieping, en een op de tweede verdieping. Nu zijn er altijd al problemen geweest met de afvoer van de toiletten, in die mate dat we geen toiletpapier in het toilet mogen gooien. De afvoer van de 2 toiletten komen op het gelijksvloer samen in een buis die dan onder de vloer gaat, dus niet in die 'veranda' maar in het oorspronkelijke gebouw. En daar komt regelmatig water uit zodat de vloer soms behoorlijk nat staat. En ook de stank is sos niet te harden. Meer dan tien jaar geleden hebben we geprobeerd het probleem te laten oplossen. Een firma heeft dan een beerput geïnstalleerd met een nieuwe rioolbuis die naar de straat liep maar ook toen werd er geconstateerd dat de afvoer van de toiletten daar niet in terecht kwam. Men vermoed dat een oude beerput onder de vloer zit van een 'veranda' die later werd bijgebouwd. Alles uitbreken zou een enorm werk zijn, ik ben ook bang voor verzakkingen. Ik las nu ergens van 'relining', is er iemand die daar ervaring mee geeft en is dit aan te raden? Ik vermoed dat dit ook niet kan zonder het nodige graaf- en breekwerk? Alvast bedankt voor uw reactie.