2

Aansluiting dimmer eltako ipv elimpo DIM-M880

bjorn_t
bjorn_t
#Elektriciteit · 7 maanden geleden

Beste

Ik heb met elimpo dimmer vervangen door eltako

Mijn elimpo dimmer was aangesloten met 4 draden

Wat heb ik al gedaan: 

Aansluiting 2 elimpo aangesloten op 5 eltako

Aansluiting 1 elimpo aangesloten op 4 eltako

Aansluiting 3 elimpo aangesloten op 1 eltako

Ik had nog een draad op aansluiting 4 elimpo, waar moet ik deze aansluiten op de eltako?

En welke draad moet aangesloten worden op aansluiting 3 van eltako - nuldraad? Blauwe draad?

Dus ik zit vast met de aansluiting 4 van de elimpo? Welke aansluiting op de eltako en welke nuldraad? Vanaf de zekering?

Thx! voor de hulp.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/96003/img6186.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=102eb7345b7542f0f486c9072fd4d7ddhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/96003/img6187.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1ef2a88609deccc0f68e1dfcae39b70bhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/96003/voorbeeld-nr.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e45313f9bd5b3192f0e994cfd3722e17

Alle reacties

0
bjorn_t
bjorn_t
0 1 Verbouwer
7 maanden geleden

Ik heb zonet aansluiting 3 op de eltako aangesloten aan de nuldraad (blauwe draad) maar de verlichting blijft branden, ik kan deze niet uitschakelen of dimmen
Wat met de draden op aansluiting 4 op de elimpo en wat op aansluiting 2 van de eltako?

0
Mark1960
Mark1960
0 178 Andere professioneel
7 maanden geleden

1 en 2 + en -

3 en 4  + en -

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Thuisbatterij laten plaatsen? Vergelijk gratis offertes!

Laat een thuisbatterij installeren en gebruik optimaal je zonne-energie. Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van vakmensen.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een goed geplaatste aarding maakt een verschil voor je veiligheid

Een goed geplaatste aarding maakt een verschil voor je veiligheid

Aarding is cruciaal voor je veiligheid. Ontdek hoe goede aarding elektrocutie voorkomt en je conform blijft met de Belgische voorschriften.

Lees meer

Haal je energiefactuur omlaag met slimme toestellen en deze energie-apps

Haal je energiefactuur omlaag met slimme toestellen en deze energie-apps

Bespaar geld en energie met een energie-app en slimme toestellen. Ontdek hoe je eenvoudig je stroomverbruik optimaliseert.

Lees meer

Een energiecontract afsluiten of veranderen van leverancier: tips en handige documenten

Een energiecontract afsluiten of veranderen van leverancier: tips en handige documenten

Ontdek hoe je de juiste keuze maakt tussen een vast, variabel of dynamisch energiecontract en hoe je van energiecontract kan veranderen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag