Geen vergoeding voor injectie
Mijn Energieleverancier (EL) vraagt om mijn BTW nummer om de geïnjecteerde energie te kunnen vergoeden. Als gewone particulier weet ik niet goed wat ik hiermee moet doen. Het gaat om ca500€/jaar die ik zou moeten factureren. Telefonist EL start een dossier - Antwoord: Volgens de belgische fiscale wetgeving worden installatie van >10kVA beschouwd als grote installaties. Heb een omvormer van 10kVA + batterij 3kVA (10kVAh). Fluvius laat weten dat mijn omvormer gehomologeerd is voor 11kVA. De som van mijn aangesloten vermogen bepaald het vermogen van mijn aansluiting, dus ik heb 14kVA. Oplossing: batterij weg en omvormer verlagen naar 10kVA. Een serieuze aanpassing dus. Dat alles vraagt ook nog eens om opnieuw gekeurd te worden. Vraag gesteld een minfin.fed.be om een attest te verkrijgen dat ik een gewone particulier ben. Antwoord: Ik moet een BTWnummer hebben (zelfstandige worden dus) echter vragen om vrijgesteld te worden van BTW gezien mijn netto inkomen <25k€. Is er iemand die ook dit probleem ondervind? Is er iemand die een oplossing heeft? Uiteindelijk gaat het om het aanpassen van de grens van 10kVA. Feedback zou welkom zijn