3

Terras herstelling boven kelder

pilaar
pilaar
#Terras en oprit · 5 maanden geleden

Dag Forum,

We hebben een terras met tegels wat lekt. Dit resulteert in zowel water onder het schuifraam alsook water via het plafond in de kelder.

Momenteel zijn de tegels verwijdert en is de chape weggehaald tot op de roofing.

Mijn aannemer stelt voor om zowel de roofing te verwijderen als de chappe eronder totop de potten en balken.

Waarom moet die onderste chappe laag ook weg? Kan ik niet gewoon de roofing vernieuwen met nieuwe of epdm?

Indien dit een mogelijkheid is, dient de bestaande roofing dan ook weg genomen te worden?

Alle reacties

0
liketoknow
liketoknow
1 23 Andere particulier
5 maanden geleden

Beste,

Ik denk dat het forum zelf logische vragen gaat stellen, in de zin van:

"Water kruipt waar het niet gaan kan", en dat is ook zo. 

Door de roofing volledig aan te pakken, ga je controle  hebben op het gehele terras en ben je ook gerust voor jaren. Wat die roofing alleen betreft, zal dat niet de grote meerkost zijn.

Roofing bovenop oude roofing lijkt mij niet het beste, omdat de tegelsteunen horizontale vaste voet moeten hebben.

Ik zou opnieuw kiezen voor roofing, omdat deze zijn waarde door weer en wind heeft bewezen. Alles hangt er ook van af of het terras volle dag volle zon moet opvangen.

Wat de chape betreft, hangt af van de staat er van. ziet deze er goed uit met slechts een plaatselijke zwakte, dan is een kleine herstelling wellicht voldoende.

Wellicht zijn de chape van tegenwoordig beter en dichter van structuur.

Vraag desnoods meerdere meningen. In de zakenwereld is het de gewoonte en regel om altijd minstens drie offertes te vragen. Daar kan je ook van leren door te vragen.

Succes.

0
pilaar
pilaar
0 2 Andere professioneel
5 maanden geleden

Bedankt voor je reactie!

Voor de duidelijkheid, er was geen twijfel om de roofing aan te pakken.

Meer omtrent roofing vs epdm en het laten liggen van de roofing of niet.

Ik onthoud van uw reactie: weghalen roofing, kijken naar bestaande chape en dan al dan niet chape vervangen en nieuwe roofing plaatsen.

Het huidige terras was opgebouwd met noppenmat op roofing, chape en dan mortelbed voor de tegels.

Is er een specifieke reden/voorkeur om met tegeldragers te werken?

Mvg,

Pieter

0
liketoknow
liketoknow
1 23 Andere particulier
5 maanden geleden· Bedankje ontvangen

Men gaat hier mee lachen, maar kijk even naar dit filmpje, dan zie je de voordelen: 

https://www.youtube.com/watch?v=dWpbWC57W-M 

Met roofing en dergelijke tegeldragers, op roofing, kan weinig mislopen.

Mooi afgeregeld, roofing uit de zon door tegels, en blijft houden. Ik heb er alvast sinds 1997 geen problemen mee.

Succes.

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers: welke klinkers kies jij voor je terras of oprit?

Kleiklinkers of betonklinkers? Met welke soort klinkers leg jij je tuinpad, oprit en terras aan?

Lees meer

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Een overkapping voor je terras? Ontdek meer over de opties en prijs

Naast een vaste terrasoverkapping zijn er nog andere opties om je terras te overkappen, zoals een luifel of zonnescherm. Ontdek de opties en de prijs.

Lees meer

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras reinigen? Ga aan de slag met deze onderhoudstips!

Je terras regelmatig reinigen is geen overbodige luxe. Met deze onderhoudstips maak je jouw terras grondig schoon.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag