26

Zekering 40A voor inductie kookplaat

Mark1960
Mark1960
#Elektriciteit · 4 maanden geleden

Bij mijn nieuwe inductie kookplaat (tot 7400 watt) kreeg ik tot mijn verrassing een kabel geleverd met 3 x 4 mm²

Kan ik deze gewoon op 40 Ampere afzekeren en dan alle pitten 100% gebruiken

Basis input in meterkast is 3 x 230V

Alle reacties

0
Tiramisu
Tiramisu
11 295 Andere particulier
4 maanden geleden

Het lijkt erop dat je een fervent elektro doe-het-zelver-bent, wat heel mooi is. Het inzicht in elektriciteit zoals bv wat 2F en 3F nu eigenlijk betekent ontbreekt echter. 

Zijn er in Indonesie geen praktische opleidingen vergelijkbaar met Syntra hier in BE? 

0
Mark1960
Mark1960
0 178 Andere professioneel
4 maanden geleden

Hahaha

Hier is geen kennis en met materiaal is het behelpen

Als ik 4 x 6 mm² koop dan krijgt ik bruin, zwart grijs en  geel / groen.

Gebruik geel/ groen maar voor de nul en doe er maar een plakkertje op is het advies 

Zo gaat het hier

0
Tiramisu
Tiramisu
4 maanden geleden

Hahaha

Gebruik geel/ groen maar voor de nul en doe er maar een plakkertje op is het advies 

Zo gaat het hier

Dat zie je hier ook Mark. Ik heb een appartement van 1996 en daar ligt in sommige kamers groen-geel als schakeldraad. Krijg die daar uiteraard nooit meer uit. Een professioneel installatiebedrijf dus!!! Een projectontwikkelaar huurt immers geen hobbyisten in om die installatie aan te gaan leggen.

Iig raad ik je dan aan om toch wat aan zelfstudie te gaan doen om een beter inzicht te krijgen in het verschil in betekenis tussen 2F als NL fornuisgroep en 2F in een 3F installatie.

Inbouwkookplaten hebben geen standaard aansluitstekker en zijn nooit 1,2 of 3 fasen maar hebben 2 tot 6 pits die je afhankelijk van het merk en type kan verdelen over 1, 2 of 3 fasen afhankelijk van jouw woningaansluiting. Hoe je dat doet staat in de handleiding. 

0
Mark1960
Mark1960
4 maanden geleden

Ik ben gewoon niet duidelijk genoeg geweest

Ik heb een inductie kookplast gekozen en deze wil im conform het bijgeleverde aansluitschema.verdeeld over 2 fasen  aansluiten

Dat is alles

0
Tiramisu
Tiramisu
4 maanden geleden

Dat is wat ik probeer uit te leggen, maar op een of andere manier lukt dat precies niet ondanks het feit dat het aansluitschema in de handleiding staat. 

0
Mark1960
Mark1960
4 maanden geleden

Heb die hele fornuis switch niet nodig omdat ik nu een poos weet dat ik 3f ase 400V heb

Dus easy 2 fasen van de 3 pakken 

Download onze gratis zonnepanelengids

Download onze gratis zonnepanelengids

Alles wat je moet weten over duurzame energie, kostenbesparing en installatie. Inclusief checklists voor maximale opbrengst!

Download nu gratis jouw gids
Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

De werfkast: veilige elektriciteit op je bouwplaats

Werfkast elektriciteit: ontdek alles over de installatie, types, keuring en aansluiting op het elektriciteitsnet voor een veilige werf.

Lees meer

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Ontdek wat een situatieschema elektriciteit is, hoe je het zelf maakt, waarom het verplicht is en hoe het bijdraagt aan jouw elektrische installatie.

Lees meer

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Thuisbatterij: werking, prijs, terugverdientijd en alle andere dingen die je moet weten

Met een batterij kan je overtollige zonnestroom stockeren. Maar hoe werkt het precies? Wat is de prijs? En is de investering voor jou wel interessant?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag