3

Is Vaillant Atmo Tec plus VUW 244/4-5 betrouwbaar?

DeeWee
DeeWee
#Verwarming & koeling · 6 maanden geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo,

In een appartementsgebouw met 12 appartementen (2 kokers) zullen de CV-ketels moeten vervangen worden.  De afvoerkanalen zijn een moeilijk kluwen met veel bochten.  Daarom zoeken we om allemaal gelijktijdig nieuwe atmosferische ketels van het open type dus te plaatsen.  En de eerste ketel die ik kan vinden is de Vaillant atmo TEC plus VUW 244/4-5 die beantwoordt aan de ErP norm.  Maar één van de bewoners zegt dat zijn architect al veel problemen heeft gehad met Vaillant (in het algemeen).
Dus zijn mijn 2 vragen:
1) Is die Vaillant Eco Tec betrouwbaar ?
2) Welke merken of CV-ketels kun je als variante voorstellen of zijn beter?

Alvast bedankt voor het meedenken.

mvrgr,

Dirk

1
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
5 maanden geleden

Ik kan je mening niet delen omtrent de kwaliteit. Zelf nog maar zelden problemen gehad. Voor die atmosferische die voldoet aan de ErP norm. Ik vermoed dat de afvoer warmer is dan een oude traditionele om zo aan die norm te geraken. Dat kan inhouden dat delen van je afvoer op een bepaalde manier dienen aangepast te worden om daarmee om te gaan. (Bvb aangepaste inox afvoer etc...) . Best eens navragen want ik vind er niet meteen iets van terug. Hopelijk loos alarm. 

1
GretaVdV
GretaVdV
0 7 Andere particulier
5 maanden geleden· Bedankje ontvangen

In ons appartementsgebouw hadden we een gelijkaardig probleem.  Men bleef beweren dat een condensatieketel "verplicht" was.  Dit is echter niet waar als het moeilijk ligt ivm de schouw.  De eigenaar die zijn ketel moest vervangen koos voor een Vaillant ketel geplaatst door een professional en MET een attest wat verplicht is omdat het verhuurd werd.  Wij hebben goede ervaring met deze ketel.  Misschien kan je dit eens lezen: https://www.livios.be/nl/forum/topic/27810/condensatieketel-verplicht-in-appartementsgebouw/  Hier staat ook het type Vaillant vermeld dat wettelijk toegelaten is.

Veel succes!

Alle reacties

0
DeeWee
DeeWee
0 10 Andere particulier
6 maanden geleden

Nog dit: condensatieketels zijn dus geen optie gezien de problematiek van de bestaande afvoerkanalen.

0
nivaOne
nivaOne
28 391 Andere professioneel
5 maanden geleden

Ik kan je mening niet delen omtrent de kwaliteit. Zelf nog maar zelden problemen gehad. Voor die atmosferische die voldoet aan de ErP norm. Ik vermoed dat de afvoer warmer is dan een oude traditionele om zo aan die norm te geraken. Dat kan inhouden dat delen van je afvoer op een bepaalde manier dienen aangepast te worden om daarmee om te gaan. (Bvb aangepaste inox afvoer etc...) . Best eens navragen want ik vind er niet meteen iets van terug. Hopelijk loos alarm. 

0
GretaVdV
GretaVdV
0 7 Andere particulier
5 maanden geleden· Bedankje ontvangen

In ons appartementsgebouw hadden we een gelijkaardig probleem.  Men bleef beweren dat een condensatieketel "verplicht" was.  Dit is echter niet waar als het moeilijk ligt ivm de schouw.  De eigenaar die zijn ketel moest vervangen koos voor een Vaillant ketel geplaatst door een professional en MET een attest wat verplicht is omdat het verhuurd werd.  Wij hebben goede ervaring met deze ketel.  Misschien kan je dit eens lezen: https://www.livios.be/nl/forum/topic/27810/condensatieketel-verplicht-in-appartementsgebouw/  Hier staat ook het type Vaillant vermeld dat wettelijk toegelaten is.

Veel succes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Het energiedieet: “Ga je energiezuinig verwarmen, dan bespaar je”

Ontdek hoe je je huis energiezuinig kan verwarmen en bespaar op energiekosten. Tips over slimme thermostaten, de ideale verwarming en warm water.

Lees meer

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag