Aankoop stuk grond van een VME

1

Aankoop stuk grond van een VME

Rejje
Rejje
#Tuin · 5 maanden geleden

Naast onze woning hebben ze appartementen gebouwd. Bij het bouwen van deze appartementen hebben ze de scheidingsmuur in onze tuin afgebroken en een nieuwe gebouwd 1,5m verder op hun stuk. Hierdoor is er een stuk grond vrij gekomen van 1,5m waar zij geen toegang tot hebben. Nu hebben ze via de VME van de appartementen gevraagd of wij dit stuk grond willen kopen omdat zij er geen toegang tot hebben en er geen onderhoudskosten voor willen. Voor ons zou dit interessant zijn omdat onze smalle tuin hierdoor wat groter wordt. Nu is mijn vraag: Kan een VME mij dit stuk grond verkopen en voor wie zijn de eventuele kosten die hierbij komen?

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
5 maanden geleden

Ga eens langs bij de notaris voor advies.  Hij zal hoedanook een verkoopsakte moeten opstellen.

VME zal de verkoop moeten goedkeuren op een (B)Av en iemand mandteren om te tekenen (bv syndicus)

De waarde benadert mi nul €.  Er zijn immers geen andere kopers 🙂. De muur is wel volledig van hen dus mag je r zonder overname niets mee doen.  Je kan ook aanbieden om die,strook te onderhouden en op de verkrijgende verjaring wachten ...

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wetgeving tuinafsluiting: wat mag en wat niet?

Wetgeving tuinafsluiting: wat mag en wat niet?

Om een afsluiting in je tuin te plaatsen, heb je meestal geen vergunning nodig. Wat zegt de wetgeving nog over een tuinafsluiting? Een overzicht.

Lees meer

Een verticale tuin: de ideale oplossing voor kleine tuinen of balkons

Een verticale tuin: de ideale oplossing voor kleine tuinen of balkons

Een verticale tuin is een innovatieve oplossing om groen te brengen in kleine tuinen, op balkons of zelfs in je interieur. We maken je wegwijs!

Lees meer

Tuinieren in de herfst: dit kan je nog in het najaar doen

Tuinieren in de herfst: dit kan je nog in het najaar doen

Ook in het najaar kan je nog tuinieren. Ontdek wat je in de herfst nog kan planten, snoeien en onderhouden voor een mooie tuin in het voorjaar.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag