Levering bouwmaterialen over (niet door) tuin en afdak buren.

1

Levering bouwmaterialen over (niet door) tuin en afdak buren.

F. S.
F. S.
#Regelgeving · 5 maanden geleden

Binnenkort starten wij met verbouwingen. Ons huis is het middelste van 3. Naast 1 buurman ligt een oprit die we mogen gebruiken om met een vrachtwagen met kraan bouwmaterialen te laten leveren en deze over de tuin en het afdak (dus door de lucht, zonder het terrein van de buurman te raken) rechtstreeks in onze tuin te laten zetten, waar deze nodig zijn. Dit is een afstand van 8 meter, dus geen enkel technisch probleem. Mijn vraag is: kan en mag deze buurman dit weigeren? We hebben hier enkele maanden geleden samen over aan tafel gezeten en dit was geen probleem, maar nu de start van onze verbouwingen dichterbij komt, ligt dit toch ineens moeilijk. Het alternatief, alles met een grote bouwkraan van op straat over het dak is niet alleen veel duurder, maar ook houdt ook veel meer risico´s in aangezien dit dan ook over het dak van de buren gaat en nu zou het enkel over de tuin en een stukje over het afdak zweven.

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3492 Andere particulier
5 maanden geleden

Langsgaan met een flesje dankjewel ? 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim kopen of verkopen met een makelaar: 5 cruciale vragen

Je huis slim kopen of verkopen met een makelaar: 5 cruciale vragen

Wil je weten hoe je je huis kan (ver)kopen met een vastgoedmakelaar? Ontdek de antwoorden op 5 essentiële vragen.

Lees meer

Binnenkort naar de algemene vergadering? Dit moet je weten

Binnenkort naar de algemene vergadering? Dit moet je weten

Ben je eigenaar van een appartement? Dan is de kans groot dat je binnenkort naar de algemene vergadering moet. Wat moet je daarvoor doen en wanneer?

Lees meer

Hemelwaterverordening onder vuur: “Regenwater ondergronds infiltreren mag geen uitzondering zijn”

Hemelwaterverordening onder vuur: “Regenwater ondergronds infiltreren mag geen uitzondering zijn”

De hemelwaterverordening ligt onder vuur. Betonfederatie Febelco wil dat de regels rond ondergrondse en bovengrondse infiltratie aangepast worden.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag