Kans op teruggroei van volledig aan de grond af- of doorgeknipte klimop-planten ?

2

Kans op teruggroei van volledig aan de grond af- of doorgeknipte klimop-planten ?

Kandidaat-bouwheer853
Kandidaat-bouwheer853
#Tuin · 2 maanden geleden

Onze tuin grenst achteraan aan het openbaar domein, waar een houten schutting met klimop voor privacy zorgde.   

Onlangs heeft de gemeentelijke groendienst, om ons onbekende redenen, de klimop volledig afgeknipt aan de grond.  Hierdoor is de haag verdord en ontbreekt onze privacy nu grotendeels.  De groendienst beweert dat de klimop vanzelf zal teruggroeien, maar volgens onze tuinman is dit ten zeerste twijfelachtig. 

Graag vernemen wij de mening van LIVIOS over zowel de reële kans als de termijn van teruggroei of volledig herstel.  Foto bijgevoegd.  Alvast van harte bedankt voor uw advies of toelichting.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/97110/afgeknipte-klimopplanten.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=1d5b40af38650f1899769054b10ed70a

Alle reacties

0
Janaxis
Janaxis
8 68 Bouwer
2 maanden geleden· Bedankje ontvangen

Ik zie nog levende klimop op de grond, dus zolang je die om de paar maanden even een handje helpt en door de draad weeft, kan die wel terugkomen. Maar het zijn toch de houten plsten die voor privacy zorgen, niet de klimop op de foto?

0
moes
moes
73 723 Andere professioneel
2 maanden geleden· Bedankje ontvangen

Hoe kan je iets claimen dat niet van jou is; Staat de schutting aan die zijd enog "volledig" op jouw grond of is het een gemeenschappelijke afscheiding want ik zie ook draad. Zelfs als die klimop terugkomt en dan weer zal worden onderhouden door de gemeente kan je geen claim van/voor privacy hebben. Niet door de plant niet als die kant niet van jou is. Dan zal je toch een andere oplossing moeten zoeken dan die houtenpanelen die mij toch al zeer gesloten blijken

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’

Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Tuinieren in augustus: deze tuinklussen moet je wél en juist níét doen

Tuinieren in augustus: deze tuinklussen moet je wél en juist níét doen

Welke tuinklussen zijn belangrijk in augustus? En wat kan je beter even laten liggen? Tuinexpert Bart Verelst deelt zijn tips.

Lees meer

Klimop mooi op en rond je woning: hoe pak je het aan?

Klimop mooi op en rond je woning: hoe pak je het aan?

Hoe onderhoud je klimop slim op je gevel en rondom je woning, zodat je enkel geniet van de voordelen, zonder schade? Expert weet raad.

Lees meer

Stappenplan: je eigen bladkorf maken

Stappenplan: je eigen bladkorf maken

Liggen je oprit en gazon weer vol afgevallen bladeren? Met dit stappenplan kan je je eigen bladkorf maken en hou je je tuin netjes.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag