0

Diameter aardingskabel

Stefan85
Stefan85
#Elektriciteit · 1 uur geleden

Na de plaatsing van mijn digitale meter moet ik een nieuwe aardingskabel trekken vanuit mijn aardingsonderbreker tot in de elektriciteitskast. 
Het liefst zou ik een soepele VOBst kabel gebruiken. (vanuit praktisch oogpunt)

De elektriciteitskast wordt gevoed  (vanuit de meterkast) door een VOB kabel van 10mm². 
Het betreft een 3X230/400 +N net met 3X32A aansluiting.

In het verleden werd hiervoor een 6mm² aardingskabel gebruikt, maar dit is als ik het mij goed herinner niet helemaal volgens de regels... 
Is een 10mm² VOBst kabel voldoende hiervoor? Of welk is de correcte diameter? 

Dank alvast,

Grtz Stefan

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Een laadpaal bij je thuis: werking, installatie en prijs

Wil je een laadpaal installeren? Dan zit je ongetwijfeld met vragen: waar plaats je die laadpaal thuis, hoeveel kost het en hoe laad je efficient?

Lees meer

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

Feesten zonder ongelukken: tips voor een veilig eindejaar

De feestdagen staan weer voor de deur. Ieder jaar gebeuren er tal van ongevallen in huis. Met deze tips zorg je ervoor dat alles veilig verloopt.

Lees meer

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Situatieschema elektriciteit: wat is het en waarom heb je het nodig?

Ontdek wat een situatieschema elektriciteit is, hoe je het zelf maakt, waarom het verplicht is en hoe het bijdraagt aan jouw elektrische installatie.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag