4

beheer gebouw syndicus

Resterduinen
Resterduinen
#Regelgeving · 3 dagen geleden

Goeiedag, 

De syndicus van ons gebouw heeft zich aangesloten bij Organimmo nv. Deze firma levert software aan de syndicus voor het beheer van zijn gebouwen.

Mag de syndicus deze kost dan ook doorrekenen naar de VME ?

In ons geval : gebouw van 6 appartementen - jaarlijkse kost die ons zal aangerekende worden : 290.40 €

mvg

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3485 Andere particulier
3 dagen geleden

Boaff.  Alle syndici rekenen de softwarekost extra aan ...  Mag het ?  De baremas zijn niet wettelijk,bepaald doch "contractueel" overeengekomen.   k Vind het ook niet fijn want door die software hebben ze minder werk voor t zelfde inkomen....  

0
Tiramisu
Tiramisu
11 304 Andere particulier
3 dagen geleden

Je zegt er niet bij 

Of dit een professionele syndicus of mede-eigenaar 
Of die een vergoeding krijgt en hoeveel igv een mede-eigenaar 

0
Resterduinen
Resterduinen
0 9 Bouwer
2 dagen geleden

Het gaat om een professionele syndicus, die reeds een jaarlijkse contractuele bepaalde beheerskost aanrekent.

En nu komt dit er bovenop. Dit vergemakkelijkt natuurlijk zijn werkzaamheden. 

0
Tiramisu
Tiramisu
11 304 Andere particulier
2 dagen geleden· Bedankje ontvangen

Dan zal je de voorwaarden in de overeenkomst moeten nakijken, maar je hebt gelijk, de kans lijkt mij klein dat hij deze mag aanrekenen. Op welke manier hij of zij het beheer intern uitvoert is eigenlijk niet relevant voor jullie.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

PV-installaties van voor 2021 met terugdraaiende teller krijgen premie bij plaatsing digitale meter

PV-installaties van voor 2021 met terugdraaiende teller krijgen premie bij plaatsing digitale meter

Stap je over van een terugdraaiende teller naar een digitale meter, dan kan je een premie voor zonnepanelen aanvragen. Die kan oplopen tot 4.360 euro.

Lees meer

Waarom heeft Vlaanderen zoveel energieleveranciers en Wallonië zo weinig?

Waarom heeft Vlaanderen zoveel energieleveranciers en Wallonië zo weinig?

Er is een nieuwe energiespeler in Wallonië. Toch telt Wallonië veel minder leveranciers dan Vlaanderen. Energie-expert Maxime Sonkes legt uit waarom.

Lees meer

Vlaamse regering schaft nu ook de EPC-labelpremie af

Vlaamse regering schaft nu ook de EPC-labelpremie af

De Vlaamse regering schaft de EPC-labelpremie af. Deze premie kan oplopen tot 7.000 euro. Hierdoor zal de regering 32 miljoen euro besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag