2

Valliant vraagje

GeertD
GeertD
#Verwarming & koeling · 16 uren geleden

Hallo,

Ik heb onlangs een woning gekocht, met een Valliant eco tec pro ketel. De verwarming heeft nog niet aangestaan aangezien ik er zelf nog niet woon. Vandaag heb ik de verwarming aangezet, verwarming werkt gewoon normaal. Als ik naar de ketel zelf kijk, is er een leiding wanneer de ketel staat te draaien dat hier water blijft uitdruppelen zolang de ketel aan het verwarmen is, is dit normaal? Ik heb een foto en een fimpje gemaakt.

Foto ; https://ibb.co/zVGZWcF2

Fimpje ; https://streamable.com/3qpoue

Alvast bedankt.

1
Tiramisu
Tiramisu
11 320 Andere particulier
13 uren geleden

Is een condenserende ketel, condensatiewater dus. Heel normaal dus, zou zelfs abnormaal zijn als hij dat niet deed.

Alle reacties

0
Tiramisu
Tiramisu
11 320 Andere particulier
13 uren geleden

Is een condenserende ketel, condensatiewater dus. Heel normaal dus, zou zelfs abnormaal zijn als hij dat niet deed.

0
GeertD
GeertD
0 1 Verbouwer
13 uren geleden

Bedankt om het te laten weten! 

Ik heb nog een bijkomende vraag, in de instellingen van de valliant ketel voor warm water 60 graden en radiatoren 55 graden is dit goed? De EPC van het huis is 90, Tijdens het opwarmen van de radiatoren zie ik op het scherm van de ketel een radiator teken staan, ik veronder stel dat die dan met het opwarmen bezig is tot deze de gewenste temperatuur heeft bereikt?? Daarnaast staat een icoontje met een vlam en een streep er onder, wilt dit zeggen een storing of is dit omdat de ketel bezig is met het verwarmen van de radiators?

Dan nog een tweede vraag, waar de water leidingen zijn aangesloten op een verdeel blok, zit bovenaan wat corrosie is dit iets dat ik best kan laten vervangen of is dit iets dat normaal is? 

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/97271/img-0582.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=d57f8a4657c8f88b058e36073c234926https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/97271/img-0568.jpeg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=761f50af9972504b806b72745ffabe46
Download gratis onze airco-gids

Download gratis onze airco-gids

Alles wat je moet weten over airco’s: van soorten en installatie tot tips voor optimaal rendement. Inclusief handige checklists!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Kan je vloerverwarming en parket combineren? Deze soorten parket zijn geschikt

Welke soorten parket zijn te combineren met vloerverwarming? Waarop moet je letten bij de plaatsing? En hoe zit het met keramisch parket?

Lees meer

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Nieuw koelmiddel voor warmtepomp: “We hebben een mix nodig zodat er een warmtepomp is voor iedereen”

Met de nieuwe F-gasregelgeving komen er nieuwe koelmiddelen bij voor warmtepompen. Maar welk koelmiddel is het beste voor jouw warmtepomp?

Lees meer

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

In de kijker: awardwinnende warmtepompradiator verwarmt én koelt

Jaga's innovatieve warmtepompradiator wint de prestigieuze Henry Van de Velde Award. Het Briza Net Zero-gamma blinkt uit in design en duurzaamheid.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag