Netto- of brutoverhouding gas/stroomprijs ingeven bij een hybride warmtepomp?

2

Netto- of brutoverhouding gas/stroomprijs ingeven bij een hybride warmtepomp?

Luc58
Luc58
#Verwarming & koeling · 2 maanden geleden

Wij hebben pas een hybride Bosch warmtepomp in combinatie met een Bosch gascondensatieketel laten plaatsen. Door ingave van de actuele prijsverhouding gasprijs per kWh / stroomprijs per kWh selecteert het systeem telkens de energiebron die prijsvoordeligst is.

Nu is mijn vraag of ik hierbij de zuivere energiekost per kWh van mijn gas- en elektriciteitstarief moet invoeren (dus zonder netwerkkosten en zonder heffingen) ofwel de volledige kostprijs per kWh (inclusief netwerkkosten en heffingen). 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3519 Andere particulier
2 maanden geleden

Inclusief want dat betaal je.  Logisch toch? Nu zolang eletriciteit per KWh zo n 4 keer duurder is dan gas komt er bij mij geen (dure) warmtepomp binnen alhoewel m n radiatoren overgedimensioneerd zijn om dit aan te kunnen. 

zonnepanelen helpen in de zomer om te koelen maar niet in de winter om te verwarmen. 

0
mbbs1024
mbbs1024
14 185 Andere particulier
2 maanden geleden

Zonnepanelen helpen wel degelijk om in de winter te verwarmen.
Zodra er genoeg zon is (lees genoeg stroom injectie in het net), laat ik via Home Assistant, automatisch, de stookolie CV uitzetten, en verwarm ik met de airco op zonnestroom.
Dat scheelt hem ongeveer 1/3 op het stookolieverbruik bij mij.
Ik heb wel een redelijk grote zonnepanelen installatie van 8 kVA

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Besparen door de temperatuur van je cv-ketel te verlagen? Pas op voor het risico op legionella

Besparen door de temperatuur van je cv-ketel te verlagen? Pas op voor het risico op legionella

Wil je energie besparen door de temperatuur van je cv-ketel te verlagen? Ontdek waarom experts waarschuwen voor legionella en hoe je veilig kan besparen.

Lees meer

Must-do voor het najaar: de schoorsteen reinigen

Must-do voor het najaar: de schoorsteen reinigen

De herfst is voor veel mensen het moment waarop ze hun haard of kachel aansteken. Om optimaal te kunnen genieten, moet je wel je schoorsteen reinigen.

Lees meer

Verwarming of radiator stuk? Deze 6 verwarmingsproblemen los je zelf op

Verwarming of radiator stuk? Deze 6 verwarmingsproblemen los je zelf op

Problemen met je verwarming? Verwarmingsexpert Stijn Van Malderen van Bulex legt uit wat de oorzaak is en hoe je ze zelf kan oplossen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag