CV weersafhankelijke regeling 2 kringen
CV weersafhankelijke regeling 2 kringen
Alle reacties
Paul,
Ik vermoed dat je bedoelt dat de stookcurve van de verwarming afhankelijk is van de buitentemperatuur. Dit wordt vastgelegd in de programmatie/software van de ketel, die je (als je een beetje kennis hebt van verwarming) zelf kan instellen. Heb je zelf niet veel verstand van stookcurves en dergelijke, laat dan een installateur komen die alles voor je inregelt.
Hoe de situatie zit met de 2 kringen is mij niet helemaal duidelijk: ik lees dat je 1 pomp hebt voor het ganse systeem. 1 pomp voor 2 kringen lijkt me nogal raar, aangezien je dan nooit 1 kring apart kan aansturen. Maar dat staat los van het feit of je ketel een buitentemperatuurafhankelijke regeling heeft.
Conclusie: informeer eens bij een (andere) buderus-installateur om je regeling af te stellen. Een energiezuinig systeem aankopen is meestal gemakkelijk, het perfect laten inregelen is veel moeilijker (ik spreek uit ervaring).
beste Jorn
Bedankt voor je antwoord, ik ga vast en zeker een andere technieker laten langskomen.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!
Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Je cv-ketel onderhouden in de zomer? Zo ben je volgens expert klaar voor het stookseizoen
Wil je in de winter storingen aan je cv-ketel voorkomen? Ontdek waarom experts de zomer het ideale moment vinden om het onderhoud in te plannen!
Lees meer
Airco of warmtepomp: wat kies je voor je comfort en energiebesparing?
Airco of warmtepomp? Ontdek hoe ze werken, hun voor- en nadelen, en waarom een combinatie ideaal kan zijn voor comfort en energie-efficiëntie.
Lees meer.jpg?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=5543220e181e9cc3a821456c4d5dfc8d)
Nieuwe studie van de CREG toont wanneer een warmtepomp loont
Een warmtepomp: wanneer erin investeren en wanneer niet? Een nieuwe studie van de CREG bepaalt van welke factoren de rendabiliteit afhangt.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen