6

ontvangstbewijs veiligheidscertificaat

els moris
els moris
#Ramen en deuren · 13 jaren geleden
Is het gebruikelijk dat bij je, wanneer men je ramen en deuren plaatst en het veiligheidscertificaat en sleutels overhandigt, iets ondertekent om aan te geven dat je deze wel degelijk ontvangen hebt?

Alle reacties

0
StefanTu
StefanTu
2 60 Andere particulier
13 jaren geleden

Lijkt me logisch maar vind je dat een probleem dan?

0
els moris
els moris
0 2 Andere particulier
13 jaren geleden

Neen, ik heb er net een probleem mee dat onze leverancier dat niet deed, en dus niet aan ons kan vertellen wie ze dat certificaat destijds hebben gegeven, tien jaar geleden. Niet aan ons: wij dachten dat ze dat zelf bijhielden, maar nu we sleutels willen laten bijmaken is het verdwenen! wij waren bij plaatsing niet aanwezig, de plaatsers verandereden op het allerlaatste moment plots hun planning waardoor we inderhaast familie moesten bellen om te gaan kijken, maar die persoon zegt ook niets ontvangen te hebben. De leverancier vindt nu dat we maar moeten betalen om nieuwe sloten te laten zetten, maar wij vinden dat dat niet eerlijk is.

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
13 jaren geleden
....tien jaar geleden.....
Afgezien of je de wet aan jouw zijde hebt of niet denk ik toch dat je hier zelf een bepaalde verantwoordelijkheid hebt.  

Groeten H.  

0
els moris
els moris
0 2 Andere particulier
13 jaren geleden

@H: ik respecteer je mening, maar zie niet goed in hoe wij verantwoordelijk zijn als zij ons niet de zaken geven die ze ons horen te geven? Wij wisten niet eens dat wij dat certificaat hoorden te krijgen, we hebben zelfs in die periode daarover gesproken, en onze conclusie was dat men dat waarschijnlijk niet wilde afgeven omdat we dan vrij zouden zijn onze sleutels ergens anders bij te laten maken, en dan hebben ze zelf dus weer een klant minder. Het is pas nu we sleutels bijwilden dat ze ons vertelden dat wij dat zelf krijgen...normaalgesproken dan toch. Aangezien we dus nu al een paar keer gevraagd hebben aan hen om ons aan te tonen dat ze ons dat papier (of wat het dan ook moet zijn) wel gegeven hebben en ze die vraag ontwijken, denken wij zelfs dat ze heel goed weten dat ze dit nooit hebben afgegeven. Of we de wet aan onze zijde hebben betwijfel ik sterk, ik denk niet dat over zoiets wetten bestaan. Ik weet alleen dat er destijds ongelofelijk veel fouten gemaakt zijn door die firma, en dit is er gewoon weer eentje meer op het lijstje lijkt me.

We kunnen toch niet klagen dat we iets niet gekregen hebben, als we niet wisten dat we dat hoorden te krijgen!

0
StefanTu
StefanTu
2 60 Andere particulier
13 jaren geleden

Wij hebben dit gekregen niet bij de plaatsing van de ramen maar nadien toen de bouw bijna klaar was.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Een industriële look met stalen ramen: ontdek de voor- en nadelen

Stalen ramen geven je woning een industriële look. Maar hoe zit het met de isolatie, de prijs en het onderhoud ervan? Ontdek alle voor- en nadelen.

Lees meer

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen? Zo doe je dat (en bespaar je flink)

Zelf een vliegenraam plaatsen is eenvoudig én budgetvriendelijk. Ontdek hoe je het aanpakt en wat het ongeveer kost.

Lees meer

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Alles wat je moet weten over dakramen: soorten, prijzen en onderhoud

Ontdek alles over dakramen: van soorten, voordelen, prijzen, installatie tot onderhoud. Breng zo meer daglicht in je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag