Uitzetten (uitpalen) van een woning + plaatsbeschrijving

2

Uitzetten (uitpalen) van een woning + plaatsbeschrijving

Cornelius
Cornelius
#Ontwerp · 13 jaren geleden
Beste forumleden Wij gaan een allenstaande eengezinswoning bouwen. In het lastenboek staat dat de plaatsbeschrijvingen evenals het tracé der werken (uitzetten woning) door een gezworen landmeter moeten uitgevoerd worden. Wij zijn het niet eens met de architect, ter info: wiens zoon ook landmeter is, (wij hebben dit lastenboek niet ondertekent). Kan iemand mij zeggen wat de wetgeving daarover zegt; met eventuele verwijzingen naar websites. Ik ben van mening dat de plaatsbeschrijving niet nodig is voor een open bebouwing en dat de aannemer het gebouw zelf mag uitzetten. Alvast bedankt Groeten Cornelius

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
13 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Dag Cornelius,

Het gebeurt volgens mij best vaak dat de aannemer ruwbouw/metselwerken het gebouw uitzet. Het zou mij dus ten zeerste verwonderen dat dit wettelijk gezien enkel door een landmeter mag uitgevoerd worden...

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag