4

Steentapijt geplaatst door ***

stippel
stippel
#Ontwerp · 13 jaren geleden

*** steentapijt

Na lang pro en contra te hebben overwogen hebben wij besloten om een steentapijt te laten plaatsen door de firma ***.
Dit is ondertussen gedeeltelijk gebeurd met golven en niveauverschillen tot 2 cm zo erg dat het plaatsen van plinten en deuren niet mogelijk is deze zouden niet open kunnen door het hoogteverschil in het deurgat en er net naast. Na de plaatser op voorhand te hebben vewittigd dat de chape niet zo goed geplaatst is hebben wij de bestelling geplaatst echter op voorwaarde dat hij zelf de ondergrond kwam inspecteren, dit is ook gebeurd en hij verzekerde mij dat het niet nodig was om deze te nivelleren wat ik zelf heb voorgesteld trouwens;
Nu is het steentapijt echt slecht geplaatst en heb ik hem dit laten weten zijn argument is nu dat de ondergrond perfect in orde was qua hechting en dat datn zijn enige zorg is het vlak leggen van de vloer is niet mijn probleem zij hij, toen ik hem vertelde dat slechts de halve ruimte met een speciale hechtingsprimmer was voorbereid wat volgens de fabrikant van de steentjes wel moet, zij hij laconiek als het barst komen we dat wel repareren en trouwens de primmer heb ik niet op de offerte vermeld dus u hebt geen been om op te staan bij een rechtszaak. Is dit de manier van werken in de bouw?
Opgelet bij deze aanemer

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
13 jaren geleden

Dag Stippel,

Ik heb de firmanaam even verwijderd. Zou je je naam en woonplaats even willen toevoegen aan je bericht? Dan voeg ik het bedrijf in kwestie weer toe. Dan weten ze tenminste om wie het gaat, mochten ze willen reageren.

0
Bennie
Bennie
0 2 Andere professioneel
12 jaren geleden

Zoals in elke tak van het bouwen en verbouwen zijn er mensen die de dupe worden van "het niet vakkundig aanbrengen" of van "het werken met producten van mindere kwaliteit".

Sidec, producent van steentapijt, heeft een nieuwe website ontwikkeld, die eindgebruikers maximaal moet informeren over de mogelijkheden en toepassingen van haar systemen.

Per systeem kan u de minimale vereisten op het vlak van opbouw terugvinden zodat u op basis van deze pagina een correcte offerte kan aanvragen en u bij het vergelijken van verschillende offertes appelen met appelen kan vergelijken.

Lees alle details op http://www.sidec.be

0
stippel
stippel
0 1 Verbouwer
12 jaren geleden

de steentjes kwamen van de firma sidec daar was echter niets mis mee, de firma Saro uit As heeft deze vloer komen plaatsen en

heeft op voorhand de ondergrond gezien en mij letterlijk gezegd dat deze ok was,

toen ik voorstelde om deze eerst te niveleren zei deze niet nodig mijn mensen werken dit weg.

toen ik hem belde om te zeggen dat ik niet tevreden was

punt 1 verkeerde korrelgroote in 1 van de 2 kamers deze waren aangrenzende kamers dus duidelijk te zien

punt2 hoogteverschillen zo groot dat de deuren niet meer open of dicht kunnen, met een laser te plaatsen in de kamer meten van op de grond to op de

straal dan 50cm opschuiven en een verschil van 2cm meten? normaal?

punt 3 het niet aanbrengen van een hechtingsprimer wat nochtans volgens de fabrikant moet dit heb ik van de firma sidec zelf (persoonlijk contact)

ik heb de vloer na 1 week uitgebroken en andere laten leggen.

De firma sidec was trouwens zeer behulpzaam en heeft mij een andere firma aangewezen nl Prodan uit genk iets duurder maar perfect geplaatst zijn geld meer dan waard

de 2 plaatsers super vriendelijk de heer prodan trouwens ook een aanrader voor iedereen binnenkort ga ik de rest van mijn huis ook laten doen door PRODAN uit Genk.

Mvg Peter

Aarschot

Hierbij mijn naam en woonplaats nu kan ik de firmanaam vermelden zodat iedereen weet dat ze hier niet moeten zijn

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

SOS bouwgrond: eerste hulp bij minder ideale percelen

Heb je een bouwgrond op het oog die verre van ideaal is? Dat hoeft niet per se een nadeel te zijn. Met deze oplossingen maak je er een droomperceel van.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag