3

Alle reacties

0
Vdb
Vdb
5 76 Andere professioneel
12 jaren geleden
hallo , op mij platdak is isolatie gelegd van 8 cm dik, de hoogte van de houtconstructie is 23 cm, hoeveel mag ik dan nog isoleren ?

Zoveel je nog wil. Stelregel is: hoe meer, hoe beter.

Beneden de 23cm dikte blijven is praktisch het beste. Anders moet je het houtwerk nog uitvullen.

0
Jorn Van Herck
Jorn Van Herck
10 32 Andere professioneel
12 jaren geleden

Joris heeft gelijk: hoe meer, hoe beter. Al is er wel een economische grens waarbij je de terugverdientijd van de meerkost vrij lang wordt... Voor een dak is deze bovengrens vrij hoog, dus de houtconstructie volledig vullen kan zeker geen kwaad, en is ook het meest praktische...

Let wel op dat er geen dampscherm is aangebracht aan de warme zijde van het reeds geplaatste isolatiepakket. Een dampscherm ziet er uit als een simpele plastiek (en is het dat uiteindelijk ook...) en zorgt ervoor dat het vocht niet in je isolatie kruipt.

Is er een dampscherm aanwezig? Probeer dit dan eerst te verwijderen, en voorzie een nieuw dampscherm aan de warme zijde van de bijgeplaatste isolatie.

Is er geen dampscherm aanwezig? Voorzie het dan zeker nadat je de extra isolatie hebt geplaatst.

Veel succes!

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Is jouw isolatie nog goed of is het tijd voor vervanging? Zo pak je het aan

Is jouw isolatie nog goed of is het tijd voor vervanging? Zo pak je het aan

Twijfel je aan je isolatie? Ontdek hoe je verouderde isolatie herkent, welke materialen en diktes ideaal zijn en hoe je de plaatsing slim aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag