gas-en waterleiding van bovenbuur door mijn keuken
gas-en waterleiding van bovenbuur door mijn keuken
1
Ik ben eigenaar van een gelijkvloers gelegen appartement. Boven is er nog één appartement, van een andere eigenaar. Tijdens opzoeking van een waterlek in mijn keuken, is gebleken dat de gas- en waterleidingsbuizen van het bovenliggende appartement, in de vloer van mijn keuken en zo via een (binnen)muur van diezelfde keuken, naar boven lopen. De ligging van deze buizen is mij, bij de aankoop van het appartement, nooit meegedeeld. Deze situatie zou uiteraard, indien niet bij toeval ontdekt, tot grote problemen hebben kunnen leiden bij eventueel boren of kappen in vloer of muur, bijvoorbeeld tijdens herinrichten van de keuken of bij ophangen van kastjes en dergelijke. Mijn vraag is, of het wettelijk kan, dat de nutsleidingen van een eigendom, door een andere eigendom lopen. De appartementen zijn gebouwd in 1972 en ik ben eigenaar van het onderste appartement sinds 2005.
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?
Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.
Lees meer
3 ontwerpen voor een centrale keuken
De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen