5

hoe isoleer ik mijn zoldervloer???

pipeleers
pipeleers
#Isolatie · 12 jaren geleden
hoi, ik heb een huis gekocht van 1971 .van het type bungalouw. alles is beneden.op zolder liggen er van die rode welfsel .ook wel potdallen genoemt.op deze welfsels liggen allerlei nutsvoorzieningen.zoals buizen .en elektriche kabels.de spouw is open aan de zijkanten waar op de kepers en daar het dak is vast gemaakt.ik ben van plan de vloer te isoleren .niet het dak omdat er ook geen onderdak op licht .hoe kan ik dit het beste isoleren???en moet ik eerst geen nieuwe gewapende druklaag leggen van beton??? bestaat er zo iets al geioleerende beton?? kan je me helpen aub

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Deze klus toont je één van de mogelijkheden.

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
Als je hem niet (dadelijk) gaat gebruiken kan je de vloer op zolder ook laten vol blazen met vb minierale wol. Goedkoop en snel gebeurd. succes, Bert
0
Carl Vandecasteele
Carl Vandecasteele
78 736 Verbouwer

Als er geen kabels en buizen op lagen, dan  had je eenvoudig drukvaste isolatieplaten kunnen toepassen; ging minder werk zijn. Nu zijn minerale-wol-dekens handigst omdat die netjes de "oneffenheden" van de buizen/leidngen volgen hee. Maar dan kan je er niet op lopen.... Als je nog op je zolder woil lopen en er iets opstapelen/opbergen, kan je best uitvoeren zoals die bovenvermelde klusfiche waarbij de isolatie tussen een lattenstructuur aangbracht wordt en bovenop die lattenstructuur afwerken met een houtvloer uit 18mm OSB

0
pipeleers
pipeleers
0 7 Andere particulier
12 jaren geleden
ok maar moet er nog eerst een gewapende druklaag op komen of mag je alles zo op de welfsels leggen ??? er is maar gewoon wat beton tussen de welfsels gelegd. meer is er niet aangedaan.het zijn van die orrange welfsels van vroeger ook wel potdallen genoemd. groetjes en alvast bedankt voor al die antworden en reakties op mijn vragen
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Is jouw isolatie nog goed of is het tijd voor vervanging? Zo pak je het aan

Is jouw isolatie nog goed of is het tijd voor vervanging? Zo pak je het aan

Twijfel je aan je isolatie? Ontdek hoe je verouderde isolatie herkent, welke materialen en diktes ideaal zijn en hoe je de plaatsing slim aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag