5

waarde gestript huis

Marie12H
Marie12H
#Budget · 12 jaren geleden

Beste,

ik heb een huis te koop zien staan dat me wel interesseert, alleen stel ik mijn vragen bij de prijs. Er wordt 220.000 gevraagd, de verkoper zegt zelf wel dat die prijs te bespreken valt. Nu weet ik toevallig dat zij dat huis gekocht hebben aan 190.000. Het huis is ongeveer 50j oud, halfopen bebouwing en momenteel helemaal gestript en zal ook in die staat verkocht worden (dus: elektriciteit en sanitair moeten volledig opnieuw gelegd worden, chape, pleisterwerken, heel de santenboetiek), alleen de keuken is nog vrij recent en zit er nog in. Ik vind het een beetje vreemd dat de verkoper nu een hogere prijs zet dan degene waaraan hij het gekocht heeft, ook al heeft hij er natuurlijk al het nodige werk in gedaan en gaat hij ervan uit dat er een lagere prijs wordt gegeven.

Maar in mijn logica is dit huis nu minder waard dan toen zij het kochten, of ben ik hier nu helemaal mis?!

Hoe schat je zoiets in?

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden

Dus 30.000 euro meerwaarde omdat hij binnen alles heeft uitgebroken? Hij kan maar eens proberen hé...

0
Bertje
Bertje
25 145 Verbouwer
12 jaren geleden
Veel te kort door de bocht Stijn ! Niet noodzakelijk akkoord dus Marie.Het hangt er maar vanaf hoe ge het bekijkt. De verkoper heeft ten eerste ook zijn registratie en notariële kosten betaald en ten tweede kosten gemaakt om de oude nest er uit te gooien. Na 50 jaar lijkt me dat meer dan nodig. Dus dat werk en die kosten bespaart ge u. Tenzij ge uw eigen natuurlijk wijs wilt maken dat die 50 jaar oude elektriciteit- en sanitaire leidingen het neusje van de zalm waren. Vergeet het maar en bovendien is de prijs ook nog bespreekbaar. Niet te lang twijfelen als ge het echt wilt hebben en vraag gewoon welke zijn bodemprijs is. Succes, Bert tip: nooit iemand anders zijn rekening proberen te maken, ge zult veel verder geraken en veel gelukkiger zijn
0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
12 jaren geleden
tip: nooit iemand anders zijn rekening proberen te maken, ge zult veel verder geraken en veel gelukkiger zijn
Ik ben het eens met Bertje.

De enige relevante vraag is of je bereid bent dit te betalen voor de betreffende woning. Indien ja bel de verkoper op en probeer zo veel mogelijk "af te pingelen". Ik wens je het allerbeste.

Groetjes H.

0
kristina elsen architect
kristina elsen architect
3 29 Architect
12 jaren geleden

de verkoop van huizen blijft:
de wetten van
vraag en aanbod

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Huizenruil: slim en goedkoop op vakantie gaan?

Huizenruil: slim en goedkoop op vakantie gaan?

Door aan huizenruil te doen, hoef je het logement niet te betalen en kan je goedkoop op vakantie. Ontdek of het iets voor jou is!

Lees meer

Wil je een huis kopen? Dan is het nu het goede moment volgens econoom Jonathan Frisch

Wil je een huis kopen? Dan is het nu het goede moment volgens econoom Jonathan Frisch

Econoom Jonathan Frisch van Immoweb benadrukt: stabiele rente en betere koopkracht maken het een goed moment om een huis te kopen.

Lees meer

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Welke verzekeringen als je zelf (ver)bouwt? Zo zorg je dat je goed verzekerd bent

Je bent in principe niet verplicht om bepaalde verzekeringen af te sluiten als je zelf je woning (ver)bouwt. Toch doe je dat maar beter wel.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag