4

akoestische oplossing deur.

stef vanzonhoven
stef vanzonhoven
#Deuren en trappen · 13 jaren geleden

Beste Medebouwers en verbouwers.

Mijn vraag is de volgende. ik wil graag tussen mijne bureau en de eetkamer een akoestische deur plaatsen.

Ik wil graag een schuifdeur plaatsen maar dat is me sterk afgeraden op Batibouw omdat volgens hun ik dit

niet geluidsdicht kan krijgen. zelfs met een gewone deur zou het moeilijk worden.

heeft iemand hier ervaring mee .

Alvast heel fel bedankt.

Mvg Stef.

Alle reacties

0
PitOnLivios
PitOnLivios
13 71 Andere professioneel
13 jaren geleden· Bedankje ontvangen

schuifdeuren zijn doorgaans minder afsluitend en inderdaad moeilijker isolerend (dit geldt ook deels voor ramen)

draaideuren kunnen beter afgedicht worden, zowel tussen het deurblad en het kader als tussen de lijsten en de muur

gebruik op z'n minst een blad uit hard tubespaan en niet uit karton, omwille van de massa

onderaan de deur blijft wel een open spleet die lucht en dus geluid doorlaat -> zo mogelijk ook afdichten

het beste is nog een speciefiek akoestische deur doen plaatsen door vakmensen, maar dat kost wel meer

0
truffel
truffel
5 30 Andere professioneel

Massa massa en nog eens massa  is de leidraad voor akoestische isolatie.

Idd gebruik maken van een tubespaan. Op zijn minst althans volle spaandeuren bestaan ook.

Best kiezen voor een opdekdeur, maar dat zijn veelal typische kantoordeuren. In ieder geval altijd

kiezen voor een deur met rubberen dichting bvb Oosthout of Theuma

Onderkant kan wel degelijk worden afgesloten door het infrezen van een automatische valdorpel.

Dat is simpel uitgelegd een metalen profiel met een rubber  in een profiel met tussen de twee een veersysteem.

Als de deur wordt dicht gedaan dan wordt op de zijkant een pin ingeduwd die het profiel met de rubber naar beneden

duwt en afsluit tot tegen de vloer. Bekend merken zijn Athmer, comaglio.

Indien echt hoge eisen bestaan er idd akoestische deuren  bvb  Decoene

0
PitOnLivios
PitOnLivios
13 71 Andere professioneel

Afbeelding van automatische onderafdichting met rubberstrip:

bron: http://www.decoeneproducts.be/pictures/items/634381385063340000.jpg

Trap plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Trap plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!

Ontvang gratis en vrijblijvende offertes van ervaren vakmensen en ontdek de mogelijkheden.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Hoe kies je de juiste trap voor jouw woning?

Hoe kies je de juiste trap voor jouw woning?

Vind de ideale trap voor jouw woning. Lees alles over soorten, materialen en hoe je je trap functioneel en stijlvol integreert in je interieur.

Lees meer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Deuren hebben een aanzienlijke invloed op het uitzicht van je interieur. Denk daarom goed na over de materialen die je gebruikt.

Lees meer

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Met een likje verf en nieuwe klinken kan je je bestaande binnendeuren renoveren. Met deze tips geef je ze een make-over!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag