2

Aanrekening zonder overeenkomst

Bieke
Bieke
#Ontwerp · 12 jaren geleden

Ik heb een vraagje.  Gisteren heb ik een rekening aangekregen van mijn electricien.  nu we hadden een overeenkomst (offerte maar niet ondertekend, enkel door hem en niet door ons).  Met dit bedrag gingen we wel akkoord en de werken konden starten.  nu heeft hij een eindafrekening gestuurd met allerlei extra's erop.  Nu dit zat steeds in de prijs in zei hij en nu omdat hij in de problemen zit niet meer.  Hier staat ook niet van op papier van die extra werkzaamheden en heeft hij gewoon uitgevoerd zonder er dus een offerte of een prijs voor te geven.  Mag hij dit nu aanrekenen want het is een torenhoog bedrag.  mag hij ook volgens de overeenkomst de prijzen eenzijdig aanpassen zodat we meer moeten betalen dan voorzien was op de offerte?

Kan iemand mij hierover informeren of hij correct is of niet?

Groetjes,

Bie

Alle reacties

0
Tess
Tess
4 29 Andere particulier
12 jaren geleden
Ze zeggen altijd : goede afspraken maken goede vrienden. Het moet op voorhand duidelijk zijn wat wel en wat niet inbegrepen is. Komt er werk bij: wat is daarvan de prijs of wordt het in regie uitgevoerd. Wat is dan het uurloon. Dat zijn natuurlijk vijgen na pasen. Ik vrees persoonlijk dat uitgevoerd werk zal moeten betaald worden. Als je het extra uitgevoerd werk te duur vindt dan moet je hem maar eens om een verantwoording vragen. Schat zelf eens hoeveel de materiaalkost is en hoeveel uren hij extra heeft gewerkt. Probeer tot een bemiddeling te komen. Laat desnoods iemand het werk schatten en knoop vervolgens een gesprek aan. Zorg dat je weet waarover je babbelt. Op Livios zijn richtprijzen te vinden. Je kunt misschien daar eens een kijkje nemen. Alleszins succes gewenst.
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag