3

korafleec +

hendrik01
hendrik01
#Isolatie · 12 jaren geleden

Besten,

In bijlage kan je een foto vinden van mijn onderdak, geplaatst door een dakwerker. Op de foto kan je zien dat de korafleec + lichtjes tot tegen de panlatten kan komen. Ook als ik de onderkant van het dak opvul met glaswol isolatie dan kan die korafleece op sommige plaatsen tot tegen mijn panlatten komen. Ik leg strompannen, dus als de korafleece tot tegen mijn panlatten kan komen, zal dit ook wel zo zijn tegen de panhaken van de pannen. Kan dit kwaad? Is de korafleece correcte geplaatst? Op het eerste zicht is de goed geplaatst maar toch kan je dit lichtjes bol maken tot tegen de panlat. Is het dan mss iets te slap gelegd en niet voldoende opgespannen? graag jullie reactie, bevindingen over het plaatsen.

alvast dank, Hendrik

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/6556/korafleece%204.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=6bf573590c043e3edeea007fcc6ce6f6

Alle reacties

0
Livios.be
Livios.be
65 590 Andere professioneel
12 jaren geleden

Dag Hendrik,

Wat zegt je architect? Die weet je meteen te vertellen of het al dan niet goed is geplaatst.

0
hendrik01
hendrik01
0 1 Bouwer
12 jaren geleden

heb het nog niet gevraagd.

Ik doe de rest meestal zelf aan mijn bouw en zie de architect daarom niet al te veel.

Zal het hem idd eens navragen.

Iemand anders nog een mening daarover?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag