3

geur in muur

nieteke
nieteke
#Muren · 12 jaren geleden
Wij wonen sedert 5 jaar in een woning die een betonnen prefab is. Er is geen kruipruimte. De woning dateert van half jaren 70.Sedert vorig jaar hebben wij in één kleine slaapkamer en de hall een rare geur die op een rioolgeur gelijkt.De jaren daarvoor hadden wij geen last van geurhinder. Vorig jaar hebben wij een firma laten komen om lekken in de afvoerbuizen te detecteren en die zijn niet gevonden.In de zomer hadden wij de geur niet meer en nu sedert november is die er terug.Wij vinden ook totaal geen vochtplekken in de vloer of de muren. Ik heb de indruk dat wanneer ik aan de tussenmuur van de hal naar de slaapkamer ruik, de geur uit die muur komt.Ik ben op van de stress want die slaapkamer is de logeerkamer en telkens de bezoekers komen hebben zij last van die geur.Wie kan ons helpen?Een geurverfrisser is geen optie want de kamer is te klein en dan is de parfumreuk te hevig. Het liefste vinden wij een oplossing voor het probleem want camouflage lost ons probleem niet op.

Alle reacties

0
10jaarklusser
10jaarklusser
1 1 Verbouwer
12 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Aangezien ik lees dat de geur er in bepaalde periodes is (nl de koudere maanden) denk ik dat er ergens een koppeling van een af andere buis in u rioleringssysteem niet volledig meer afsluit.(krimpen door koude?)

Andere mogelijke oorzaken :

- als er een ontluchtingsventiel op de leidingen zit kan dit verstopt of vast zitten

- rioleringswerken of veranderingen aan riolering in de straat zorgt er mischien voor dat er lucht binnenkomt

- ergens een vuilophoping in de leidingen waardoor het afvalwater druk zet op lucht in de leidingen dat dan ergens ontsnapt

- mogelijk een septische put die geledigd moet worden

Een waterlek is er mischien niet maar dit is geen garantie dat de riolering luchtdicht is

hopelijk bent u iets met mijn antwoord

grt

0
nieteke
nieteke
0 1 Andere particulier
12 jaren geleden

Beste,

De septische put is slechts vorig jaar leeg gemaakt en is het zeker niet. Er is ook reeds een rooktest gedaan op de leiding van het toilet naar de septtische put, zonder resultaat. Wij beginnen ook meer in de richting te denken van een luchtlek van een andere afvoerbuis.Als ik aan de plint in de kamer ruik komt de geur duidelijk uit de grond. Het probleem is dat wij niet weten hoe de leidingen lopen en het helemaal niet zien zitten om vloeren open te kappen. Weet u iemand die met een detectiesysteem kan bepalen hoe de leidingen lopen en vast te stellen of er een luchtlek is? 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan

Ontdek hoe je schimmel veilig kan verwijderen en voorkomen in je badkamer, slaapkamer en kelder. Handige tips, middelen en een stappenplan!

Lees meer

Een huis kopen? Zo controleer je op vochtproblemen in huis

Een huis kopen? Zo controleer je op vochtproblemen in huis

Op huizenjacht? De winter is de ideale periode, want dan stuit je sneller op gebreken. Met dit stappenplan spoor je makkelijk vochtproblemen in huis op.

Lees meer

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Zelf crepi reinigen of crepi laten verven? Expert geeft tips

Je sierpleister opfrissen, dan heb je twee opties: je crepi reinigen of hem opnieuw laten schilderen. Een gevelexpert geeft tips voor een frisse look.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag