geur in muur
geur in muur
Alle reacties
Aangezien ik lees dat de geur er in bepaalde periodes is (nl de koudere maanden) denk ik dat er ergens een koppeling van een af andere buis in u rioleringssysteem niet volledig meer afsluit.(krimpen door koude?)
Andere mogelijke oorzaken :
- als er een ontluchtingsventiel op de leidingen zit kan dit verstopt of vast zitten
- rioleringswerken of veranderingen aan riolering in de straat zorgt er mischien voor dat er lucht binnenkomt
- ergens een vuilophoping in de leidingen waardoor het afvalwater druk zet op lucht in de leidingen dat dan ergens ontsnapt
- mogelijk een septische put die geledigd moet worden
Een waterlek is er mischien niet maar dit is geen garantie dat de riolering luchtdicht is
hopelijk bent u iets met mijn antwoord
grt
Beste,
De septische put is slechts vorig jaar leeg gemaakt en is het zeker niet. Er is ook reeds een rooktest gedaan op de leiding van het toilet naar de septtische put, zonder resultaat. Wij beginnen ook meer in de richting te denken van een luchtlek van een andere afvoerbuis.Als ik aan de plint in de kamer ruik komt de geur duidelijk uit de grond. Het probleem is dat wij niet weten hoe de leidingen lopen en het helemaal niet zien zitten om vloeren open te kappen. Weet u iemand die met een detectiesysteem kan bepalen hoe de leidingen lopen en vast te stellen of er een luchtlek is?

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Schimmel verwijderen? Zo pak je het zelf grondig aan
Ontdek hoe je schimmel veilig kan verwijderen en voorkomen in je badkamer, slaapkamer en kelder. Handige tips, middelen en een stappenplan!
Lees meerEen huis kopen? Zo controleer je op vochtproblemen in huis
Op huizenjacht? De winter is de ideale periode, want dan stuit je sneller op gebreken. Met dit stappenplan spoor je makkelijk vochtproblemen in huis op.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
- Hoe boor je gaten in een gevelsteen
- Vochtprobleem of slechte afwerking?
- Kunnen nieuwe spouwankers geplaatst worden tussen bestaande binnen-en buitenmuur
- Gevelafwerking realiseren boven dwarskap van buur
- Bij hevige regenval , loopt het water door de buiten muur en komt de kelder binnen gestroomd samen
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen