4

schade aan gyproc na dakwerken

charlie33
charlie33
#Ontwerp · 12 jaren geleden

Ons dak wordt momenteel vervangen (nieuwe isolatie en pannenlatten, onderdak, leien). Bij deze werken gingen de dakwerkers heel ruw te werk. Bij het verwijderen van het oude zag je zo de gyproc plafondplaten en muren bewegen. Gevolg is dat nu de meeste naden tussen de gyproc platen open liggen (tot soms 1 cm). Om dat te repareren zal een plafonneerder aardig wat werk hebben. Moet ik dat accepteren als een normaal risico of is dat het dakwerkbedrijf aan te rekenen ?

Alle reacties

0
Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN
44 175 Andere professioneel
12 jaren geleden

De aannemer is aansprakelijk voor eventuele gevolgschade die zijn werken met zich mee brengen, tenzij in welbepaalde contractuele documenten (aanvaarde offerte, aannemingsovereenkomst, ....) hiervoor uitsluiting werd voorzien en door u goedgekeurd.

0
charlie33
charlie33
1 2 Verbouwer
12 jaren geleden

Dank voor uw antwoord. Kan ik dat geval een offerte laten maken door een plafonneerder en dat afhouden van de factuur van het dakwerkbedrijf ?

Bvd

0
Mr. Gert DAMIAANS - ARGUS ADVOCATEN
44 175 Andere professioneel
12 jaren geleden

U moet uiteraard wel een akkoord bereiken inzake de omvang van de schade. Ik zou u aanraden foto's te nemen van de schade en deze samen met een offerte tot herstel overmaken aan de aannemer. U moet hierbij wel rekening houden dat de offerte realistisch te noemen is. U kan vervolgens desgevallend - bij voorkeur na bevestiging door de aannemer - dit bedrag in mindering brengen.

Indien er echter discussie zou blijven bestaan omtrent de hoegrootheid of oorzaak van de schade, zal een deskundige dienen aangesteld te worden, dit kan eventueel in onderling overleg.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag