Electronische doorstroomboiler en thermostatische douchekraan, kan dit samen ?

2

Electronische doorstroomboiler en thermostatische douchekraan, kan dit samen ?

joscey
joscey
#Verwarming & koeling · 12 jaren geleden
Bij de renovatie van mijn appartement zou ik de oude bestaande doorstroomboiler (Daalderop) willen vervangen door een nieuwer type en mijn huidige douche mengkraan door een thermostatische mengkraan. Op alle bouwforums kom ik vaak steeds dezelfde conclusie tegen dat een doorstroomboiler in combinatie met een thermostatische mengkraan niet werkt. Toch heeft de syndicus mij verzekerd dat als ik een electronische doorstroomboiler zou nemen (waarbij ik dan perfect het warme water op bijvoorbeeld 45° kan instellen) mijn thermostatische douchekraan wel zou werken. Graag had ik nu vernomen of dit klopt ? En of iemand dit dan ook al in de praktijk heeft kunnen ondervinden. (Dat mijn gewone doorstroomboiler en een thermostatische douchekraan niet werkt heb ik zelf al kunnen ondervinden.)

Alle reacties

0
Olaf
Olaf
0 3 Andere particulier
12 jaren geleden
Wij gebruiken thermostatische kranen van Grohe met een CV van Vaillant die als doorstromer werkt. Dit gaat zonder enig probleem. De ketel is wel een modulerende gascondensatieketel (pas dus zijn vermogen aan)
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming: deze soorten zijn geschikt en zoveel kosten ze

Badkamerverwarming met elkaar vergeleken: radiatoren, vloerverwarming, elektrische of infrarood. Ontdek de prijs en beste optie voor jouw badkamer.

Lees meer

8 klussen om je huis en tuin voor te bereiden op de winter

8 klussen om je huis en tuin voor te bereiden op de winter

Je huis en tuin verdienen nog wat extra aandacht vooraleer de winter in het land is. Bereid je voor en ga aan de slag met deze acht klussen.

Lees meer

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Warmtepompradiatoren: ontdek hoe je hiermee slim en duurzaam verwarmt

Ontdek alles over warmtepompradiatoren: hoe ze werken, hun voordelen, de soorten en kosten. Vergelijk opties voor een energiezuinige woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag