roet probleem
roet probleem
Alle reacties
Als stukadoor kan ik je vertellen dat je bij MPA of SFIC speciale produkten kunt kopen waarin hars zit. Dit dienen om je muren voor te behandelen en te verhinderen dat er roet door het pleisterwerk komt.
Let wel: alles staat of valt bij de manier waarop je het product aanbrengt. Als je het slecht aangebracht mag je er zeker van zijn dat je roetdoorslag door het pleisterwerk krijgt.
Je moet het eenmaal aanbrengen met horizontale bewegingen. Laten drogen. Dan aanbrengen met verticale bewegingen en opnieuw laten drogen. En tenslotte voor het pleisteren verdund aanbrengen.
Mocht er toch nog roetdoorslag optreden dan bestaan er isoleermiddelen die je in de verfwinkel kunt kopen en die je op het pleisterwerk kunt aanbrengen alvorens te verven.
Zorg er zeker voor dat alle loszittende roet grondig wordt verwijderd.
Behandel alle zichtbare roetvlekken met een geschikte primer, en zorg dat er steeds voldoende overlapping is.
De link verwijst naar een product (Isoprim Levis) waar ik zelf zeer tevreden van ben.
Heb 2 jaar geleden bij mij thuis alle schouwen afgebroken, roet behandeld met Isoprim en de muren opnieuw bezet, tot op heden zijn deze nog steeds “vlekkeloos”.
http://www.levis.info/be/producten/primers-grondverf/levis-isoprim/
Veel sucses :)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Gevelpanelen: alles wat je moet weten over soorten, prijs en plaatsing
Ontdek alles over gevelpanelen: soorten, prijs, isolatie, onderhoud en tips voor nieuwbouw en renovatie. Maak de beste keuze voor jouw woning.
Lees meer
Welk type gevelsteen kies jij? Alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs
Gevelstenen zijn populair om je gevel af te werken. Welk type kies jij? Ontdek alles over de soorten, formaten, kleuren en prijs.
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
- Vochtprobleem of slechte afwerking?
- Kunnen nieuwe spouwankers geplaatst worden tussen bestaande binnen-en buitenmuur
- Gevelafwerking realiseren boven dwarskap van buur
- Bij hevige regenval , loopt het water door de buiten muur en komt de kelder binnen gestroomd samen
- Gezocht: BETORIX betonnen gevelstenen 8,5x8,5x38,5 cm voor kleine herstelling (bouw 1981)
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen