Aannemer helpen en 6% Btw Regel
Aannemer helpen en 6% Btw Regel
1
Ik zou graag mijn zolder willen renoveren. Na verschillende offerte's draait de kostprijs rond de 25 tot 30.000 Euro. (Isoleren met 22Cm dikte 130M², vloer verstevigen + Dubbele OSB en afwerking met laminaat, 3 veluxramen plaatsen, Alles in de gyproc steken, electriciteit voorzien, en schilderen) Nu heb ik een aannemer gevonden die ermee instemd dat ik meehelp. Dit gaat me (volgens zijn berekening) al snel 10.000€ besparen. Hij zou alle materialen uiteraard aankopen, en samen met mij plaatsen. Ik zou het zelf ook allemaal kunnen, maar de aannemer heeft uiteraard de juiste, en betere materialen, meer kennis, en met 2 ben je sneller dan alleen. Mag de aannemer dan nog steeds op alles 6% Btw aanrekenen ? Staat er eigenlijk een procentueel minimum aan werkuren dat de aannemer moet presteren ? Mag ik uberhaupt bijvoorbeeld verder werken, wanneer de aannemer er bijvoorbeeld niet is ? En alsnog alles aan 6ù aanrekenen ? Dank voor jullie uitleg Mvg Een particulier met weinig tijd (en centen)
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven
De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.
Lees meer
Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?
Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen