Verkavelingsaanvraag groenzone
Verkavelingsaanvraag groenzone
Alle reacties
Als uw buur een aanvraag heeft ingediend gaat er een dezer dagen een aangetekend schrijven in uw bus belanden zodat u het dossier kan inkijken op uw gemeente bij de dienst Ruimtelijke Ordening. Hier kunnen zij ook antwoorden op al u vragen. U kan altijd bezwaar indienen tegen een verkaveling. Dit bezwaar moet gegrond zijn. Ook hier kan u met al u vragen terecht bij de dienst RO in uw gemeente. U hebt het over een 'groenzone' maar hieraan kan ik niet zien wat u hiermee wilt zeggen. Is deze groenzone volgens het gewestplan natuurgebied, of parkgebied, Zit dat perceel in een BPA of RUP? Best dat u gewoon naar de gemeente gaat met uw vragen.
Beste Nathieke,
Bedankt voor de tip over het aangetekend schrijven, daar was ik niet van op de hoogte.
Uw opmerking is terecht mbt tot de informatie na te vragen bij de gemeente, maar ik weet niet hoe anoniem het opvragen van deze informatie is (ik wil de discussue met de buur uit de weg gaan, tot ik beter weet wat de situatie is).
Intussen wel de BPA gevonden op de website, en daar staat het deel gecatalogeerd als Tuinzone, en de RUP vermeldt dat er niet gebouwd mag worden in een Tuinzone, en dat max 10% van het opp verhard mag worden (parking, terras, ...).

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven
De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.
Lees meer
Zelfbouw: wat kan je zelf doen en hoeveel kan je besparen?
Zelfbouw kan je een hoop geld besparen. Maar hoeveel geld bespaar je door je werken (gedeeltelijk) zelf te doen? En welke klussen kan je zelf doen?
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen