funderingen
funderingen
1
Besten, Ik ben bezig aan een verbouwing en hierbij maak ik de keuken groter. Hiervoor is de originele volledig afgebroken . Ondertussen heb ik de hele vloerplaat uitgegraven over het hele huis omdat alles nog op de zavel lag. de funderingssleuven voor de fundering van de nieuwe muur zijn ook al gegraven. Maar nu zit ik met het volgende probleem. Door het grillige weer de laatste tijd (sneeuw , regen) ligt het stuk waar de bijbouw komt zeer drassig en zijn de funderingen al voor de helft terug ingevallen en dienen deze meer als aquarium dan als sleuf om beton in te gieten. Ik weet dat ze bij grote werven een constante pomp zetten. Maar het gaat echt om maar een kleine bijbouw en mijn gebuur gaat gek worden van zo een pomp. Ik zou het volgende willen doen maar weet niet of dit kwaad kan. Plastiek leggen over de drassige grond heen zodat er geen regen direct meer op kan vallen. Alle regen die valt afleiden naar mijn funderingssleuven die ik elke dag met een dompelpomp leeg pomp. ALS er eens een dag is zonder regen mijn funderingssleuven leegpompen terug op diepte graven en de dag erna beton in gieten. Ik heb dus 2 droge dagen nodig. Maar ik weet niet of het kwaad kan om dan kort daarna beton te gieten voor mijn betonplaat op mijn plastiek die boven de drassige grond ligt. Waar gaat het water naartoe dat onder die plastiek zit? En gaat dit niet voor lege zones zorgen onder de betonplaat eens deze is uitgehard? Zal de eerste drassige zachte modder laag onder de plastiek voor problemen zorgen voor de ondersteuning van mijn betonplaat. Dank bij voorbaat.
Alle reacties
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage
Nat weer kan voor vochtige kelders zorgen. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.
Lees meer
Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs
Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen