Juridische stappen tegen *** Vochtbestrijding.
Hallo iedereen,
wij kochten vorig jaar een ventilatiesysteem type C, genaamd Lunos+, bij de firma ***. Na 3 maanden begon te toestel te ratelen en bleef dit langer draaien/ventileren dan nodig. Toen we *** hiervan op de hoogte brachten, wilden zij enkel langskomen op voorwaarde dat ik als klant (tijdens mijn garantieperiode!) akkoord ging met een interventiekost van €180 indien het toestel toch niet defect zou blijken.
Omdat ik dit risico niet wilde lopen, heb ik afgezien van deze interventie totdat enkele maanden later het toestel helemaal stuk was.
Bij de interventie die toen werd uitgevoerd, werd een "nieuw" vervangtoestel geplaatst, dat welgeteld 1 dag gewerkt heeft.
Gevolg: er moet een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Na telefonisch onderhoud met de verkoper destijds wordt me een nieuw Lunos toestel beloofd, dit keer van de Duitse producent Lunos, en niet hun gelijknamige Lunos+.
Tijdens de interventie die hierop volgt, blijkt de technieker niet de Lunos bij te hebben die me aan de telefoon beloofd werd.
Hierop telefoneer ik onmiddellijk met ***, terwijl de technieker nog naast me staat, om me ervan te vergewissen dat ik geen € 180 dien te betalen voor een onnodige interventie.
*** kan hierop niet antwoorden.
Ik stuur de technieker dan maar opnieuw de baan op, waardoor ik de volgende dag te horen krijg dat ik als klant 180 € dien te betalen voor een interventie die ik niet heb laten doorgaan omwille van "drogredenen".
Terwijl ik als klant binnen het jaar zonder werkend toestel achterblijf, en men zonder blozen het gebrek aan interne communicatie volledig op de klant afschuift.
Kris Wauters mag dan wel het uithangbord zijn, veel muziek is hier nog niet uitgekomen!
Zijn er nog klanten die gelijkaardige ervaringen hebben met *** of die me advies kunnen geven hierin?
Kunnen er bijvoorbeeld gesprekken opgevraagd worden bij Proximus?
Alvast bedankt!



