3

bovenbouw op platdak

zizou
zizou
#Ontwerp · 12 jaren geleden
Beste, Ik bezit een huis waar reeds een aanbouw (11m op 5m) is bijgezet met plat dak. Ik zou nu graag op een deel van dit plat dak een bovenbouw plaatsen van +/- 20 à 30m2 op deze aanbouw. Deze bovenbouw zou ik willen verbinden/laten overgaan met het dak van het huis. Bij wie kan ik hiervoor beste terecht? Wat zijn hiervoor de randvoorwaarden? Indien aan de randvoorwaarden voldaan is, wat is de ruwe kost voor zo'n project? mvg,

Alle reacties

0
Popi Pancho
Popi Pancho
1 7 Architect
12 jaren geleden

zizou,

Begin met de stabiliteitscontrole van het bestaande gebouw en vergeet de funderingen niet.

Denk ook aan een lichte constructie

0
JR5
JR5
0 10 Bouwer
12 jaren geleden

Natuurlijk mag je ook niet vergeten dat je weer een bouwvergunning zal moeten bekomen.

Ik zou aanraden dat je eens rondzoekt naar bouwondernemingen en hen daarvoor prijsinformatie vraagt.

Aan te raden zijn inderdaad lichtere constructies zoals houtskelet of bepaalde prefab technieken.

Zoeken op Google zou ik zo zeggen!

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Hoe werkt sleutel-op-de-deur? Ontdek de voor- en nadelen

Bouwen met sleutel-op-de-deur is bouwen met één bouwbedrijf dat voor een instapklare woning zorgt. Ontdek hoe de sleutel-op-de-deurformule werkt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag