Dag Siegert,
Met aannemers zoeken en offertes opvragen begin je inderdaad best zo vroeg mogelijk. Ik weet niet hoever jij precies staat, maar voor mijn bouwproject had ik de meetstaat half mei binnen. Dus meteen offertes beginnen op te vragen en aannemers bellen. Sommigen zaten inderdaad al vol tot aan het bouwverlof 2013, anderen konden ten vroegste in januari 2013 beginnen. Nu heb ik er toch één gevonden die nog dit jaar kan beginnen. Dus goede moed!
Zomaar aannemers uit de Gouden Gids opbellen lijkt me inderdaad pas het allerlaatste redmiddel. Hoe ik het heb aangepakt: vrienden, kennissen, familie gevraagd of zij niemand konden aanbevelen. Mijn architect gevraagd met welke aannemers zij al goed had samengewerkt. En vooral: langsgaan/briefje achterlaten op werven in de buurt met de vraag wie hun aannemers zijn. Dan heb je meteen de contactgegevens én een referentie. Bel die aannemers zeker eens op. Soms valt er een werf weg, en wie weet bellen ze jou dan wel op. Klinkt misschien rooskleurig, maar bij ons was dat vorige week het geval bij een aannemer die al tot ver 2013 was volgeboekt en nu plots een gaatje had.
Maak zeker niet de fout om overhaast een aannemer te kiezen om toch zo maar snel mogelijk te kunnen beginnen. Check altijd zijn referenties.
Nogmaals veel goeie moed en heel veel succes met jullie bouw!