Woning metaalskeletbouw/staalskeletbouw

6

Woning metaalskeletbouw/staalskeletbouw

Debby Walravens
Debby Walravens
#Ontwerp · 12 jaren geleden
Heeft er iemand ervaring met metaalskeletbouw en prefab betonpanelen? Wij willen onze woning zo laten bouwen en zoeken degelijke vakmensen en architect om dit te realiseren.

Alle reacties

0
Popi Pancho
Popi Pancho
1 7 Architect
12 jaren geleden
Dag Debby, Vergeet metaalskeletbouw voor een woning. Niets dan nadelen. Het grootste nadeel van allemaal: de peperdure kostprijs van dat onding
0
Debby Walravens
Debby Walravens
0 8 Bouwer
12 jaren geleden

Hoi,

We gaan volledig in beton bouwen.  Ik vond de structuur aan de binnenkant van het metaal niet mooi en om dat allemaal weg te stoppen dan waren we handenvol geld kwijt...

0
JR5
JR5
0 10 Bouwer
12 jaren geleden
Debby, Elke bouwmethode heeft zo zijn eigenschappen en voordelen. Om welke reden opteer je voor beton of staalbouw? Gaat het over prijs, ervaringen, snelheid?
0
Debby Walravens
Debby Walravens
0 8 Bouwer
12 jaren geleden
Goh, beetje voor de prijs, voor het uitzicht, snel klaar en mijn vriend werkt bij een firma die de betonpanelen maakt dus ja, we krijgen dan weer een extra korting enzo...
0
JR5
JR5
0 10 Bouwer
12 jaren geleden

Zeker doen dan!
Niet enkel heb je dan voordeel van de prijs, maar je vriend zal ook het productieproces goed begrijpen en in het oog kunnen houden. Ook kent hij het product dan redelijk goed. Qua stijl kan je logischerwijze alle richtingen uit, als je vrijheid hebt in keuze van baksteen en andere esthetische materialen. Wel moet je technisch zien dat je zeker voldoende isolatie bekomt.
Bepaalde betonstructuren zijn niet op te warmen in de winter vanwege bouwknopen, met nog eens bijkomende condensatieproblemen. Ook kunnen er eventueel barsten komen in de hoeken.
Ik zou nog eens aan je vriend vragen of hij met deze zaken ervaringen heeft. Zoniet, go ahead! 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Je huis later verbouwen tot kangoeroe- of zorgwoning? Hou er nu al rekening mee

Speel jij ook met het idee om je woning later om te bouwen tot een kangoeroe- of zorgwoning? Dan zijn er enkele zaken waar je best nu al rekening mee houdt.

Lees meer

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide in huis? Architecten delen hun beste tips

Een vide brengt licht en ruimte en laat verschillende verdiepingen in huis met elkaar communiceren. Enkele architecten geven advies.

Lees meer

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Zo kies je de juiste sleutel-op-de-deurfirma

Hoe kies je tussen al die sleutel-op-de-deurbedrijven dat bedrijf uit dat het meest aansluit bij jouw verwachtingen? Wij helpen je met je keuze!

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag