2

Condensatieprobleem ACV 32 Prestige Excellence

fjl350
fjl350
#Verwarming & koeling · 12 jaren geleden

http://www.youtube.com/watch?v=A9Nxdka9zNw&feature=youtu.be

Omdat een beeld soms meer zegt dan duizend woorden heb ik het probleem gewoon gefilmd... Het is mss soms niet zo duidelijk, maar ik neem aan dat je al gauw door hebt wat hier het probleem is. Mijn vraag: mag er eigenlijk voor deze toepassing worden gewerkt met een flexibele, geribbelde buis? Ik denk dat het eens tijd wordt dat we onze frustraties op papier zetten en dit aangetekend verzenden want dit is maar 1 van de vele zaken die zijn tegengevallen met hem... 

Dit is geplaatst door een ... vakman  We hadden ons bovenste verdiep verbouwd en onze ketel laten verplaatsen... Na 2 lekken waarbij ik de pas gelegde laminaat heb mogen uitbreken is dit LETTERLIJK de druppel 

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3474 Andere particulier
12 jaren geleden

Afvoer condensatiewater is raar gedaan.  Als ik het filmpje goed bekijk loopt de waterafvoerbuis boven de keukenkasten naar 't 2e.  Als dat een keuken is met afwasbak en afvoer dan ware het 1000% logischer geweest om de waterafvoer naar de sifon van de keuken te leiden dmv een PVC-buis van 32mm die in de kasten achteraan ingebouwd werd.  Wel geurafsnijder installeren in't stookhok.

Schouw is onduidelijker : Is't een model met gescheiden luchttoevoer en afvoer van verbrandingsgassen ?  Normaliter is dit 1 buis met luchtaanvoer en luchtafvoer (buis die boven keukenkasten naar buiten ? loopt. 

Wat lekt er eigenlijk ?  De afvoer van't condensatiewater of worden de rookgassen "geloosd" alwaar de emmer staat ?  Zo'n buis moet naar buiten.

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Luchtverwarming: je woning ventileren, verwarmen en koelen

Bij luchtverwarming worden ventilatie, verwarming en/of koeling in één systeem geïntegreerd. Ontdek hoe luchtverwarming precies werkt.

Lees meer

Hoe werkt een cv-kachel en hoeveel kan je ermee besparen?

Hoe werkt een cv-kachel en hoeveel kan je ermee besparen?

Ontdek hoe een cv-kachel werkt, waarom het rendabel is en hoe je tot 65% kunt besparen op je verwarmingskosten.

Lees meer

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag