4

Ventilatie van Kine praktijk

Rv1
Rv1
#Ventilatie · 12 jaren geleden

Hallo,

Ik wil de garage van een bestaande woning ombouwen naar een Kine praktijk.

Aangezien ik in mijn huidige praktijk vaak last krijg van hoofdpijn in de namiddag, mijn inziens door de slechte luchtkwaliteit, zou ik graag ook een zekere ventilatie voorzien.

De rest van het huis word niet verbouwd en is ook geen ventilatie voorzien.

Wat kan ik hier best doen?

Alle reacties

0
Axel Decoster - Technivent
0 6 Andere professioneel
12 jaren geleden

Uw hoofdpijn is gerelateerd aan een verhoogd CO2 niveau, met als gevolg dat er te weinig zuurstof in de ingeademde lucht zit, dit resulteert in een verlaging van concentratie en hoofdpijn. U kan dit perfect oplossen met ventilatie. In deze tijden van energie bewustzijn lijkt het me aangeraden om voor een systeem te gaan met terugwinning van warmte. 

0
Rv1
Rv1
0 1 Verbouwer
12 jaren geleden

En welk systeem is hier best aangeraden? het gaat enkel over een ruimte van 30m² en eventueel de achterliggende wasplaats van ong 10m². Is een voledige ventilatie installatie niet veel te kostelijk hiervoor?

0
Axel Decoster - Technivent
0 6 Andere professioneel
12 jaren geleden

Wel als men het ARAB erbij neemt, moet men 30m³/h verse lucht voorzien per persoon, uw oppervlakte kan 3 personen huisvesten, is dus 90m³/h. Dit zijn de allerkleinste systemen op de markt, kostprijs is dus gering. Het aantal kanalen dat u nodig heeft zal ook niet zo overdreven zijn.

Een volledige installatie zal inderdaad wat geld kosten, maar het niet ventileren resulteert in de door u opgenoemde symptomen, kan men een prijs op een goede gezondheid zetten?

U kan zelfs een systeem D, laten aansturen op een CO² sonde, zo heeft u steeds het juiste debiet bij de gemeten vervuiling van de lucht, dit resulteert in een nog betere ventilatie en heeft als gevolg dat er minder energie zal nodig zijn om te ventileren. Uiteraard heeft zo een sonde ook een prijs.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Meer kans op vochtproblemen en schimmel in de winter: tips om je luchtvochtigheid op peil te houden

Meer kans op vochtproblemen en schimmel in de winter: tips om je luchtvochtigheid op peil te houden

In de winter is er meer kans op schimmel en vocht in huis. Met deze tips hou je je luchtvochtigheid op peil en vermijd je vochtproblemen!

Lees meer

Verwarmen of koelen met je ventilatiesysteem: hoe werkt het?

Verwarmen of koelen met je ventilatiesysteem: hoe werkt het?

Je ventilatiesysteem zorgt niet alleen voor een gezond binnenklimaat, maar je kan je woning er ook mee verwarmen of koelen.

Lees meer

Je ramen openen om je huis te verluchten in de winter: een goed idee?

Je ramen openen om je huis te verluchten in de winter: een goed idee?

Mag je in de winter je raam openzetten om te ventileren? Expert deelt tips om je huis te verluchten zonder kostbare warmte te verliezen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag