Gevel vervangen of niet?
Gevel vervangen of niet?
Alle reacties
Je kan dit laten nakijken door bijvoorbeeld de firma Vivixtum (www.vivixtum.be ). Indien je een open spouw hebt en de muur is voldoende draagkrachtig dan kan de spouw na-geïsoleerd worden met polyurethaanschuim. Dit sterk isolerend schuim lijmt dan de volledige gevel aan elkaar waardoor je een voldoende sterk geheel kunt bekomen. Het voordeel daarbij is dat deze oplossing je energiefactuur sterk zal doen dalen. De voegen kunnen daarna eenvoudig hersteld worden (de foto kan ik niet bekijken). Best dat je na het isoleren de volledige buitenmuur waterafstotend laat behandelen.
Groeten
Vochtadvies
Ik moet zeggen, ik heb al op verschillende bouwforums gepost maar dit is het eerste geniaal antwoord dat ik krijg
Bedankt vriend!
Kan u wel nog uitleggen hoe isolatie 2 muren aan elkaar kan verlijmen want dit begrijp ik niet
Men spreekt op die website namelijk enkel over PUR en Glaswol.. of ga je zeggen dat er ook een vloeibare PUR ofzo is? Maar hoe weet je dat die isolatie niet gewoon opstijft en de gevels wel samenhoudt?
Ik hoop echt dat wat je zegt accuraat is voor mijn probleem maar aangezien je een pro bent veronderstel ik dat het wel goed gaat komen. Het feit dat ik hiermee geld uitspaar is al verrassend nieuws want ik heb zoveel werk te doen en geld tekort
Al geprobeerd om PU-schuim van bakstenen of andere oppervlakken te reinigen?
Test: neem enkele bakstenen, plaats deze met een open spouw van 5 – 6 cm van elkaar.
Steun deze aan de buitenzijde met andere bakstenen.
Vul de spouw met een spuitbus PU-schuim.
Laat uitharden, en test de hechting uit.
Post het resultaat maar op dit forum.
Groeten
Vochtadvies
Zoals ze het bij ons zeggen: da plekt gelek zot!
Zoals ze het bij ons zeggen: da plekt gelek zot!
lol, maar dan zit ik wel nog met een vraag, als ik aan de zijkant sta van dat gebouw dan lijkt de buitenmuur een beetje bol te staan, niet veel.. Zou zeggen 5% en ik stoor me daar wat aan. Ik hoop alleen dat de spouw niet helemaal vol zit met bouwafval maar ik vrees ervoor. Hij heeft langs de binnenkant een schoorsteenweg gekapt en als ik erin kijk langs boven zie ik sigarettepeuken en enkele losse bakstenen.. Misschien is dit de overschot van het kapwerk.. hoedanook ga ik dit eerst uitruimen (tot zover ik eraan kan) om zeker te zijn. Deze twijfel is er omdat ik in de tuin ook al een vijver heb weggegraven van de vorige eigenaar en de grond zit vol met puin, zelf af en toe volledige bakstenen en een heleboel keitjes
Ik dank jullie alvast voor jullie steun, mocht het om een kleine hoeveelheid puin gaan kan ik jullie idee volgen maar het word afwachten
Hey SXTC,
Afval in de spouw is inderdaad slecht nieuws. Een na-isolatiebedrijf voert sowieso op voorhand een analyse uit van jouw spouw om te checken of ze geschikt is om na te vullen. Eén van de aandachtspunten is precies dat bouwafval - aan hen om in te schatten wat kan en niet.
ik ben blij dat er toch enkele mensen actief zijn en behulpzaam, meestal bevat een forum enkel mensen die hun ongenoegen willen laten horen

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids
Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Vraag nu vrijblijvend offertes aan voor je gevel
Van moderne afwerking tot klassieke renovatie: Vraag gratis en zonder verplichtingen offertes aan voor gevelwerken bij jou in de buurt.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Gyproc plaatsen: 6 fouten die je moet vermijden
Gyproc plaatsen is populair bij doe-het-zelvers, maar er worden vaak fouten gemaakt die gemakkelijk te vermijden zijn. We geven je enkele tips!
Lees meer
Steenstrips plaatsen? Wat je moet weten over prijs, isolatie en regels
Alles over steenstrips: soorten, prijzen, toepassingen, plaatsing en onderhoud. Ideaal voor renovatie of nieuwbouw
Lees meerWeet jij het antwoord op deze vragen?
- Hoe boor je gaten in een gevelsteen
- Vochtprobleem of slechte afwerking?
- Kunnen nieuwe spouwankers geplaatst worden tussen bestaande binnen-en buitenmuur
- Gevelafwerking realiseren boven dwarskap van buur
- Bij hevige regenval , loopt het water door de buiten muur en komt de kelder binnen gestroomd samen
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen