5

Problemen met glazen binnendeur

jo De Lee
jo De Lee
#Deuren en trappen · 12 jaren geleden
Op 30/11/2011 plaatst Glas Ceyssens bij ons een glazen binnendeur met scharnieren (dus niet met een grond pomp ) . Wij merken dat bij het openen van de deur , het scharnier uit de muur komt . wij bellen hun op ,ze komen langs om dit te op te lossen ,enkele dagen later sturen ze een factuur op om te betalen .Ze beweren dat ze hier maar 1 jaar garantie voor geven ,dit staat op geen enkel doc. dat ik heb getekend , is dit trouwens wettelijk ? Nu een week later merkt mijn vrouw dat dit probleem terug is als er voor . Ik bel hen terug en ze vertellen dat ik eerst het factuur moet betalen eer ze terug komen voor verdere reparatie . jdelee

Alle reacties

0
SXTC
SXTC
0 37 Verbouwer
12 jaren geleden

Je had beter moeten informeren over de kwaliteit voor je in zee ging met die persoon. Als je getekend bent, ben je akkoord en kan je hen wettelijk niets maken. En inderdaad, er is geen bedrijf die herstellingen uitvoert alvorens eerst betaald te hebben. "MAAR" wat niet correct is dat het systeem al stuk is direct na de plaatsing. Wat jij moet nagaan is of zij wel het beweerde goed hebben geleverd. Indien zij iets geplaatst hebben wat stuk was dan ben jij in je recht en kan je eisen dat dit eerst word opgelost. Waarom? Vanaf dat je de faktuur betaald kan je volgens mij maar éénmalig gebruik maken van je garantie, daarna is het voor jouw kost en als dit een probleem is dat regelmatig terugkomt dan heb je daarmee een bewijs in je handen omdat het voor een rechtbank raar is dat een deur 2x stuk zou gaan in 1 jaar tijd (je krijgt in dit geval dus waarschijnlijk direct gelijk). Als ik jou was zou ik een aangetekende brief laten sturen naar dat bedrijf via een advocaat. Dit mag je wel geld kosten maar wettelijk mag niemand geld eisen voor materiaal dat stuk is, en uiteindelijk is het goedkoper dan 2x uit je eigen zak voor reparatie betalen (als het bij plaatsing al stuk gaat mag je er bijna zeker van zijn dat dit na het betalen van je faktuur en na de reparatie, waarschijnlijk weer stuk gaat zijn). Uiteindelijk is het goed niet correct afgeleverd dus is het hun verantwoordelijkheid. Ik zou me toch bevragen als ik van jou was, anders ben je de pineut.

0
moes
moes
73 724 Andere professioneel
12 jaren geleden

Toch even reageren.

 

TS zijn aanmeldingsdatum is van 2013 terwijl zijn deur is geplaatst op eind 2011. Dat is een verschil van bijna 2 jaar.

Volgens bericht van TS is de factuur nog steeds niet betaald. Zijn de problemen bekend sinds kort na plaatsing van de

deur of pas een flinke tijd daarna. Als die problemen pas een flinke tijd daarna zijn begonnen dan kan ik standpunt van

Ceyssens zeker begrijpen. And for the record  zoals ze zeggen. Ceyssens is een zeer gewaardeerde collega in de glasindustrie

die een zeer degelijk reputatie geniet.

0
Kris M
Kris M
594 3501 Andere particulier
12 jaren geleden

 

  Toch wel raar dat die gewaardeerde collega géén deftige (met TEC7 of kontaktlijm vastgelijmde of chemisch anker) pluggen kan installeren om z'n scharnieren vast in de muur te bevestigen in functie van het type van muur.  Om z'n goede reputatie in stand te houden had 'm beter met beleefde excuses die scharnieren deftig in de muur opnieuw vastgezet en al zeker terug langsgegaan om 't probleem op te lossen.

0
moes
moes
73 724 Andere professioneel
12 jaren geleden

Ik denk dat u beter opnieuw eens een chronologische volgorde van de datums opsteld alvoorens dergelijke uitspraken te doen.

Het is best mogelijk dat een geplaatste plug het pas na maanden begeeft. De oorzaak daarvan kan ook aan de muur liggen en

niet aan de manier van plaatsen of de gebruikte plug. Gebruik maken van een polymeer (dat is de correcte benaming) zoals TEC 7

wat een merknaam is  om een structureel dragend onderdeel te bevestigen zoals u adviseert is helemaal af te raden 

Mag ik er u trouwens op wijzen dat ik kruiselings deze avond al heel wat posts heb gelezen en dat sommige van uw post echt

wel verkeerde en misleidende info geven. Waarom de webmaster of de moderators daar tegen niet ingrijpen is mij een raadsel

Vraag gratis offertes aan voor nieuwe binnendeuren

Vraag gratis offertes aan voor nieuwe binnendeuren

Een prachtige afwerking begint met de juiste deuren. Laat jouw binnendeuren plaatsen door ervaren specialisten. Vraag gratis offertes aan en ontdek jouw mogelijkheden!

Offertes aanvragen

Vraag gratis offertes aan voor jouw bouw- of renovatieproject

Vraag snel en eenvoudig offertes aan bij gespecialiseerde professionals bij jou in de buurt.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Je binnendeuren renoveren? Zo geef je ze een nieuwe look

Met een likje verf en nieuwe klinken kan je je bestaande binnendeuren renoveren. Met deze tips geef je ze een make-over!

Lees meer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Binnendeuren: het juiste materiaal voor de juiste sfeer

Deuren hebben een aanzienlijke invloed op het uitzicht van je interieur. Denk daarom goed na over de materialen die je gebruikt.

Lees meer

Soorten trappen: welke trap past het best bij jouw interieur?

Soorten trappen: welke trap past het best bij jouw interieur?

Trappen heb je in alle maten, materialen, vormen en kleuren. Ontdek hier alle soorten trappen en welke het best bij jouw interieur past.

Lees meer


Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag