Is het correct om isemo van 2cm aan te brengen tussen een bestaande buitenmuur en een nieuwe muur?
Is het correct om isemo van 2cm aan te brengen tussen een bestaande buitenmuur en een nieuwe muur?
Alle reacties
Puur naar akoestische isolatie zou ik opteren voor een wolisolatie. Twee centimeter is niet bepaald veel.
Als je je zorgen maakt zou ik de architect / aannemer / bouwheer eens aanspreken. Hebben zij jou op geen enkel moment gecontacteerd of vice versa?
Puur naar akoestische isolatie zou ik opteren voor een wolisolatie. Twee centimeter is niet bepaald veel.
Als je je zorgen maakt zou ik de architect / aannemer / bouwheer eens aanspreken. Hebben zij jou op geen enkel moment gecontacteerd of vice versa?
Bedankt
Noch dearchitect/aannemer of bouwheer heeft me hiervoor eerst aangesproken . Heb deze morgen zelf een van de werklui aangesproken en gevraagd wat de bedoeling was van die 2cm isemo .Het zou dienen om de druk van het beton dat gestort moet worden op te vangen .Het betonplateau komt een heel stuk hoger dan het niveau van de grond nu .Ik veronderstel dat die isemo gewoon blijft zitten .Kan dat kwaad als die isemo rechtstreeks tegen mijn gevel zit (zonder dampwerend scherm of ander vochtwerende materie ) i.v.m.mogelijk opstijgend vocht in de isemo of zie ik het nu te somber en kan die isemo geen vocht opnemen? En is dat dus de gebruikelijke gang van zaken ? Ik zal zeker de architect nog aanspreken om te weten welke geluidsisolatie ze gaan voorzien want er komt een overdekte doorgang van 12 m naar de achterliggende garages vlak naast mijn zijgevel en ik vrees voor geluidsoverdracht en trillengen als de verbinding en isolatie niet correct gebeurt .heb ondertussen ontdekt dat ik er moet voor zorgen dat ze geen spouwankers gebruiken om beide muren te verbinden en best niet teveel cementbrokken ertussen laten vallen .
Dan denk je dat je een huis gekocht hebt met een vrijstaande gevel en dan mogen ze er na 100 jaar toch nog een appartement tegen zetten . De muur is geen wachtmuur maar een volledig afgewerkte zijgevel zelfs met verluchtinggat ter hoogte van de zolder .
Indien je vóór de bouw van de appartementen geen vochtproblemen had, dan zal je vermoedelijk nu ook geen vochtproblemen krijgen door de bouw van je buur.
Als opstijgend vocht niet bestaat dan zal de isolatie ook geen probleem naar vocht geven.
Een isolatieplaat van 2 cm XPS (Isomo) is niet voldoende als geluidisolatie. Om het storten van beton op te vangen kan dit wel voldoende zijn.
Over geluidisolatie kun je meer vinden op:
http://www.vinckier-nv.be/pleister/toebehoren/geluidsisolatie-nl.htm
http://www.actieakoestiek.be/wanden_gemene_muren_lichte.html
Groeten
Vochtadvies
Indien je vóór de bouw van de appartementen geen vochtproblemen had, dan zal je vermoedelijk nu ook geen vochtproblemen krijgen door de bouw van je buur.
Als opstijgend vocht niet bestaat dan zal de isolatie ook geen probleem naar vocht geven.
Een isolatieplaat van 2 cm XPS (Isomo) is niet voldoende als geluidisolatie. Om het storten van beton op te vangen kan dit wel voldoende zijn.
Over geluidisolatie kun je meer vinden op:
http://www.vinckier-nv.be/pleister/toebehoren/geluidsisolatie-nl.htm
http://www.actieakoestiek.be/wanden_gemene_muren_lichte.htmlGroeten
Vochtadvies
Bedankt ,dat stelt me toch al wat gerust .Ik probeer nog van de architect of aannemer te weten te komen hoe ze de isolatie juist gaan aanbrengen en welk materiaal ze ervoor gaan gebruiken .Ik neem dus zeker een kijkje op de bovenstaande links zodanig dat ik toch al een beetje weet wat zeker niet mag .

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Je huis isoleren van boven tot onder: ga aan de slag met deze klussen
Door je huis te isoleren, verlaag je je factuur en verhoog je je comfort. Deze stappenplannen beschrijven hoe je zelf je dak, vloer en ramen isoleert.
Lees meer
Dakisolatie: hoe een plat dak na-isoleren?
Om een plat dak na te isoleren, ga je best langs de buitenkant te werk. Dat kan via een warm dak of omgekeerd dak. Beiden hebben hun voor- en nadelen.
Lees meer
Dakisolatie: alles wat je moet weten over de plaatsing, materialen en prijs
Dakisolatie is de oplossing als je je ecologische voetafdruk wil verkleinen, je energiekosten wil verlagen of je woning comfortabeler wil maken.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen