3

Nieuwe dienst voor de particuliere verbouwer?

Hannah
Hannah
#Voorbereidende werken · 12 jaren geleden
Beste mensen, Graag had ik eens jullie mening gehoord. Ik zit nu al een tijdje met een idee om een dienst te ontwikkelen gericht naar de particuliere verbouwer. De service die ik zou aanbieden is een samensmelting van een architect en een aanemer. Dit echter wel voor projecten zonder het wijzigen van de constructie. Ikzelf ben architect-assistent, dus de nodige kennis heb ik wel. Mijn takenpakket zou er bijvoorbeeld zo uit zien: opmeting van het project, voorontwerp uittekenen, raming opstellen, offertes aanvragen, controle van de werken,.... En alle andere taken dat je maar kunt bedenken bij een verbouwing. Mijn publiek dat ik voornamelijk wil bereiken zijn bv. mensen die geen tijd hebben voor alle papierwerk, mensen die niet weten waar ze moeten beginnen,... Kortom alle hulp die ze maar willen, zonder de dure kosten van een architect of aannemer Mijn vraag is nu: zou dit aanslaan bij de verbouwers? Ik heb wel het gevoel dat veel mensen meteen naar een architect grijpen, aangezien ze niet van beter weten. Alle commentaren, opmerkingen of tips zijn welkom Dit is enkel een grove schets van mijn idee. Hannah!

Alle reacties

0
Sofie Christiaens Interieurcreatie
0 3 Architect
12 jaren geleden
Beste Hannah, Ik geloof wel dat er een markt is, maar je zal heel wat marketing moeten doen om jezelf bekend te maken. Zelf ben ik in 2007 als bijberoep gestart om kleuradvies te geven, maatwerk te tekenen, ... Door mond aan mond reclame kreeg ik meer en meer werk waardoor ik begin 2012 de stap gezet heb om volledig zelfstandig te worden. Intussen heb ik al heel wat mooie projecten opgeleverd (zie www.sofiechristiaens.be) en heb ik nu ook de tijd om ook de volledige coördinatie op mij te nemen. Ik maak me vrij op de momenten dat de klanten én aannemers dit wensen. Naast mijn totaalinrichting heb ik een tijdje terug ook een gelijkaardig idee gelanceerd, maar dan wel voor het interieurgebeuren: DE INTERIEUR CONSULTATIE (zie www.interieurconsultatie.be) Ook uit praktijkervaring merkte ik op dat er toch heel wat mensen zelf aan de slag willen gaan. Maar ze hebben niet altijd het goede idee of weten niet precies hoe ze aan iets moeten beginnen. Ook merk ik dat aan de andere zijde, de aannemers zelf, heel goeie 'stiel'-mannen zijn, maar ook niet altijd de tijd of niet het creatieve idee hebben om voor hun klant te gaan ontwerpen. Mijn interieur consultatie helpt beide partijen én is volledig vrijblijvend. Probleem dat ik denk waar jij zou kunnen tegenlopen is dat voor bepaalde werken die jij makkelijk kan tekenen, offertes voor kan vragen, ... er toch een architect zal nodig zijn. Dan is het natuurlijk belangrijk dat jij ook je weg kent... Eigenlijk wat jij wil aanbieden is een service als bouwcoördinator. Er zijn enkele bedrijven die dit doen. Je moet het misschien niet enkel zien als een service aan eindklanten, maar misschien ook naar architecten zelf. Zij kunnen ontwerpen, maar opvolging en papierwerk is voor jou? Veel succes!
0
Suat Karakaya
Suat Karakaya
1 1 Verbouwer
12 jaren geleden· Bedankje ontvangen
Beste Hannah,
Ik geloof wel dat er een markt is, maar je zal heel wat marketing moeten doen om jezelf bekend te maken.

Zelf ben ik in 2007 als bijberoep gestart om kleuradvies te geven, maatwerk te tekenen, ... Door mond aan mond reclame kreeg ik meer en meer werk waardoor ik begin 2012 de stap gezet heb om volledig zelfstandig te worden. Intussen heb ik al heel wat mooie projecten opgeleverd (zie www.sofiechristiaens.be) en heb ik nu ook de tijd om ook de volledige coördinatie op mij te nemen. Ik maak me vrij op de momenten dat de klanten én aannemers dit wensen.

Naast mijn totaalinrichting heb ik een tijdje terug ook een gelijkaardig idee gelanceerd, maar dan wel voor het interieurgebeuren: DE INTERIEUR CONSULTATIE (zie www.interieurconsultatie.be)
Ook uit praktijkervaring merkte ik op dat er toch heel wat mensen zelf aan de slag willen gaan. Maar ze hebben niet altijd het goede idee of weten niet precies hoe ze aan iets moeten beginnen. Ook merk ik dat aan de andere zijde, de aannemers zelf, heel goeie 'stiel'-mannen zijn, maar ook niet altijd de tijd of niet het creatieve idee hebben om voor hun klant te gaan ontwerpen.
Mijn interieur consultatie helpt beide partijen én is volledig vrijblijvend.

Probleem dat ik denk waar jij zou kunnen tegenlopen is dat voor bepaalde werken die jij makkelijk kan tekenen, offertes voor kan vragen, ... er toch een architect zal nodig zijn. Dan is het natuurlijk belangrijk dat jij ook je weg kent...
Eigenlijk wat jij wil aanbieden is een service als bouwcoördinator. Er zijn enkele bedrijven die dit doen. Je moet het misschien niet enkel zien als een service aan eindklanten, maar misschien ook naar architecten zelf. Zij kunnen ontwerpen, maar opvolging en papierwerk is voor jou?

Veel succes!

Bedankt voor je link, komt van pas. Begin februari mag je een belletje verwachten.

Groeten

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Waar naartoe met bouwafval? Dit zijn de opties

Er zijn heel wat opties om je bouwafval op een milieuvriendelijke manier kwijt te raken. Van een puinzak over een container tot het recyclagepark.

Lees meer

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Dilemma: een regenwaterput plaatsen of niet?

Laat je best een regenwaterput plaatsen of is het geen meerwaarde? We vroegen het aan Silvia De Nolf, adviseur bij NAV en waterconsulent.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag