3

Meubels in de hypotheek mee financieren

joesie
joesie
#Bouwpartners · 12 jaren geleden

Hallo aan ieder,

Ik en mijn vriendin zijn aan het kijken om een huis te kopen. Echter willen we dit ook zo snel mogelijk mooi inrichten.
Nu heb ik ergens gehoord dat je als je meubels op maat laat maken voor je huis je dit kunt mee financieren in je hypotheek en je dit ook van de belasting kan aftrekken.
Hiertoe heb ik 2 vragen: 1. Klopt het allereerst dat dit zo mogelijk is? En 2. Is dit alleen als ik het door een echte meubelmaker laat maken of kan het ook als ik het bij zoiets als dit bestel?

bijvoorbaat dank voor jullie reacties!

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3496 Andere particulier
12 jaren geleden

Belastingaftrek op hypotheek is hoedanook geplaffonneerd op 2.260€ + 750€ (eerste 10 jaar voor eerste huis) per jaar. Bovendien zit de kans er iet of wat in dat de nakende herziening van deze aftrekpost (omdat het Vlaamse materie wordt) serieus wijzigt.  Als je terugbetalingsmogelijkheid staat of valt met de belastingsaftrek dan denk je het beste 2 keer na.

De kunst is om een lening goedgekeurd te krijgen.  Ruwweg 2 criteria : Kan je het ontleende bedrag vlot terugbetalen en Brengt het onroerend goed bij gedwongen verkoop genoeg op om de schuld in te korten.  Als je totaal geen eigen spaargeld hebt en ouders of zo sponsoren niet dan is de kans superklein dat je bv 120% van de aankoopwaarde kan lenen.  25.000€ investeren in maatmeubelen verhoogt misschien de verkoopwaarde met 5 of 10.000€ (want de koper moet jouw keuzes nog mooi vinden)

0
joesie
joesie
0 1 Andere professioneel
12 jaren geleden
Hoi Kris, Dank voor je antwoord. Het is niet dat het hier niet dat het hier mee valt maar was toch leuk om dit mee in te brengen. Echter als ik het zo lees ben je er scepties over.. We hebben de mogelijkheden zelf geld in te brengen dus dat komt wel goed.. Maar ik ga maar even kijken of we het dan misschien toch anders gaan aanpakken met de meubels. Dank voor je snelle reactie!
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

De 5 voordelen van een sleutel-op-de-deurwoning

Steeds meer kandidaat-bouwers kiezen voor een sleutel-op-de-deur woning. Wij zetten de vijf belangrijkste voordelen op een rij!

Lees meer

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Aannemer zoeken? Zo vind je er een voor jouw project

Je bouwproject staat of valt grotendeels met de keuze van de juiste aannemer(s). Met deze tips kan je een aannemer zoeken voor jouw project.

Lees meer

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Een architect bij renovatie: verplichting, takenpakket en prijs

Renovatie gepland? Ontdek voor welke werken je een architect moet inschakelen, welke taken hij voor zijn rekening neemt en wat de kostprijs is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag