Lengte voedingsdraad LED's
Hallo iedereen,
Heeft iemand van jullie ervaring met het plaatsen van LED's? Ik wil in een gerenoveerde woning LED's plaatsen langsheen een trap als oriëntatieverlichting. Bij Lichtkaufhaus kochten wij 9 LED's, 3 voedingen en 3 zgn. plugs voor serieaansluiting. Ik dacht de 3 voedingen op 1 plek te centraliseren voor makkelijke bereikbaarheid, en via de 3 plugs waarop je 3 LED's in serie kan aansluiten de LED's te voeden. De voedingsdraad van de plugs hebben echter een maximum lengte van 1 m, want onvoldoende is om elke Led te bereiken. Bij navraag bij de leverancier (Lichtkaufhaus), is de max lengte tussen voeding en LED 2 m. Je mag de 2-aderige aansluitdraad van de plug dus verlengen met 1 m, en dat mag met gelijkaardige draad en gewone connectoren.
Klopt dat van die maximum lengte van 1 m? Aan de LED's zelf zit ook al een aansluitdraad van een bepaalde lengte (die ik niet ken), dus van verlengen komt weinig in huis.
Vanwaar die maximum lengte? Spanningsverlies? Zijn die voedingen te zwak of ligt aan de LED's zelf? Weet iemand raad? Of waar kan ik hierover meer gedetailleerde documentatie vinden.