turks natuursteen op buitenterras aanleggen.
turks natuursteen op buitenterras aanleggen.
Alle reacties
heb een bestaand terras en heb de oude vloer uitgebroken tot op de betonnen onderlaag. en is ongeveer z'on 23cm diep van onderkant dorpel keukendeur. heb turkse lichtblauwe natuursteentegels in romaans verband van 3cm dik. hoe of met wat kan ik die resterende 20cm opvullen en met wat moet ik ze vastleggen en moet ik een randsteen of dorpel aanbrengen want mijn terras is 1.50m hoger dan de tuin. dank u. kef.
1 m hoger dan de tuin?
Dan geef je wel veel te weinig informatie.
Omdat je allereerst het probleem van inwerking van vocht moet vermijden, stellen er zich een aantal vragen.
Om te beginnen kan de wijze waarop het oude terras lag reeds benodigde info geven : hoe was de laag vanaf die beton tot en met de 'oude vloer' opgebouwd (wat was er aanwezig onder die vloer van materiaal)? Lag dat nog goed of lagen die tegels los?
Wat ligt er onder die beton? Is daar een open ruimte?
Hoe wordt die beton omrand? komt die tegen zijmuren en wat bevindt zich achter die zijmuren?
Ligt die beton pas? Als je een rij van 2 meter legt op die beton en met een waterpasser leg je die waterpas, is er dan een richting van die beton die lager ligt, en in welke richting (naar je keukendeur toe? naar de tuin toe? naar de zijkanten toe?)
Die meter naar beneden= is dat een muur of hoe is die opgebouwd?
Hoe dik is die betonlaag en is dat een gegoten beton of is dat eerder een chappelaag? Is die betonlaag gewapend en zie je scheuren in die beton (hoe erg zijn die scheuren)?

Je tuin (her)aanleggen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Tuin’
Met dit gratis magazine willen we je graag inspireren en advies geven om het maximum te halen uit jouw tuin en terras.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Op een natuurlijke manier tuinieren? 9 tips voor een ecologische tuin
Op een natuurlijkvriendelijke manier tuinieren of meer biodiversiteit creëren? Ontdek hoe je een ecologische tuin kan aanleggen en onderhouden.
Lees meer
Verticuteren in september: stappenplan voor een sterk en mosvrij gazon
September is de ideale maand om te verticuteren. Ontdek waarom, hoe je het stap voor stap aanpakt en met welke tips je gras sterk de winter ingaat.
Lees meer
Van hagen en bloemen tot het gazon: 4 tips om je tuin optimaal water te geven
Je tuin optimaal water geven? Met deze tips weet je precies wanneer en hoeveel water je best geeft voor een mooie, gezonde tuin.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen