Na-isolatie interessant of niet, dmv. inspuiten spouwisolatie met glaswol of parels?

6

Na-isolatie interessant of niet, dmv. inspuiten spouwisolatie met glaswol of parels?

Bart13
Bart13
#Isolatie · 12 jaren geleden
Wij hebben gebouwd in 1995. Wij stellen ons nu de vraag of na-isolatie dmv. inspuiten spouwisolatie (glaswol of parels) voor ons interessant is of niet? Onze buitenmuur is samengesteld als volgt : gevelsteen (oude klampsteen) van 9 cm br. + 5 cm spouw + porotonsteen 29/19/14.

Alle reacties

0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
12 jaren geleden

Extra bij isoleren lijkt me altijd wel interessant. Ik ben ook nog aan het uitkijken welke spouwmuurvulling nu de meest geschikte is. EPS parels hebben tot nu toe ook mijn voorkeur. Hou ons op de hoogte over je keuze 

0
Vivixtum
Vivixtum
0 9 Andere professioneel
12 jaren geleden
Beste, Het is zeker een goed idee om uw bestaande muur na te isoleren. Het verhogen van de warmteweerstand van uw muur zal u uitermate helpen om energie te besparen. Het materiaal wat u kiest dient afgestemd te zijn op de karakteristieken van uw muur. U kan vrijblijvend een gratis diagnose opvragen bij vivixtum om op een objectieve manier een professionele beoordeling van uw spouwmuur te bekomen. Neem gerust contact via www.vivixtum.be en een collega helpt u graag verder! Groeten, Tom Sels
0
kristina elsen architect
kristina elsen architect
3 29 Architect
12 jaren geleden
voor opvullen van spouwmuren min 5 cm glaswol is zeer interessant ook vanuit vanuit milieuoogpunt - reciclage - dampdoorlatend - tov EPS parels
0
DVB
DVB
16 68 Verbouwer
12 jaren geleden
Kristina, Ik dacht dat EPS parels ook recycleerbaar waren, alsook dampdoorlatend?
0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
12 jaren geleden
Voor het vermijden van interne spouwmuurcondensatie kun je best kiezen voor een relatief dampdicht isolatiemateriaal zoals PUR of PIR. In principe moet de buitenschil van de woning zo dampdicht mogelijk opgebouwd worden, ook in de na-isolatie. Zo vergroot je de dampdiffusieweerstand van de totale muur en en beperk je de kans op condensatievorming in de spouwmuur. Groeten Vochtadvies
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Zoldervloer isoleren: stappenplan

Zoldervloer isoleren: stappenplan

Ook als je je zolder alleen als opbergruimte gebruikt, is het een goed idee om je vloer te isoleren. Anders gaat er te veel energie verloren.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag