Niveauverschil wegwerken door egaliseren

3

Niveauverschil wegwerken door egaliseren

Den Ouwe
Den Ouwe
#Fundering · 11 jaren geleden

Hallo iedereen

Ik moet in een slaapkamer het vasttapijt vervangen door kliklaminaat, klikvinyl of vinyl tout court, in alle gevallen zegt men mij in alle winkels dat de vloer mooi egaal moet liggen. Mijn prefabhuis (Jumatt) bestaat uit modules in hout, gemonteerd op een metalen draagstructuur. Op bepaalde plekken was de fundering niet pas gezet, het huis werd in zijn geheel (met een kraan) op de fundering gezet. Hierdoor zijn in bepaalde kamers niveauverschillen ontstaan, zoals ook in de bewuste slaapkamer. Kan ik die niveauverschillen wegwerken met egaliseermiddel respectievelijk egaliseermassa, ook als het niveauverschil tot ca. 3 cm bedraagt? De ondervloer bestaat uit prefabbeton.

Heeft iemand ervaring met dergelijke egaliseerproducten, en welke merken zijn hiervoor het meest betrouwbaar? De meeste merken spreken van niveauverschillen tot max. 1 cm, behalve egaliseermassa van Knauff waar je tot 3 cm kan gaan. Ik heb ook ergens gelezen dat er egaliseermiddel bestaat met kwarts erin, waardoor grotere niveauverschillen mogelijk zijn zonder gevaar voor scheuren. Kan je bvb. met gewoon egaliseermiddel geen 2 of 3 lagen boven mekaar aanbrengen, waardoor je het grotere niveauverschil kan terugbrengen?

Graag jullie advies

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
11 jaren geleden

Met PCI Periplan extra kun je dit in één keer egaliseren tot een laagdikte van 60 mm.
Of je kan de goedkopere versie PCI Periplan plus nemen tot een laagdikte van 70 mm.
Deze zijn na 1 dag reeds af te werken. Producten zijn verkrijgbaar bij Cruysberghs.be.
Groeten
Vochtadvies

0
Den Ouwe
Den Ouwe
0 10 Verbouwer
11 jaren geleden

Bedankt vochtadvies voor je vlugge respons en je advies.

Ik veronderstel dat je bij Cruysberghs ook de nodig instructies kan vinden om het product op een correcte manier toe te passen. Ik steek vandaag nog mijn licht bij hen op.

Met vriendelijke groeten.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

2024 was het natste jaar ooit en heeft voor heel wat vochtige kelders gezorgd. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag