Niveauverschil wegwerken door egaliseren
Hallo iedereen
Ik moet in een slaapkamer het vasttapijt vervangen door kliklaminaat, klikvinyl of vinyl tout court, in alle gevallen zegt men mij in alle winkels dat de vloer mooi egaal moet liggen. Mijn prefabhuis (Jumatt) bestaat uit modules in hout, gemonteerd op een metalen draagstructuur. Op bepaalde plekken was de fundering niet pas gezet, het huis werd in zijn geheel (met een kraan) op de fundering gezet. Hierdoor zijn in bepaalde kamers niveauverschillen ontstaan, zoals ook in de bewuste slaapkamer. Kan ik die niveauverschillen wegwerken met egaliseermiddel respectievelijk egaliseermassa, ook als het niveauverschil tot ca. 3 cm bedraagt? De ondervloer bestaat uit prefabbeton.
Heeft iemand ervaring met dergelijke egaliseerproducten, en welke merken zijn hiervoor het meest betrouwbaar? De meeste merken spreken van niveauverschillen tot max. 1 cm, behalve egaliseermassa van Knauff waar je tot 3 cm kan gaan. Ik heb ook ergens gelezen dat er egaliseermiddel bestaat met kwarts erin, waardoor grotere niveauverschillen mogelijk zijn zonder gevaar voor scheuren. Kan je bvb. met gewoon egaliseermiddel geen 2 of 3 lagen boven mekaar aanbrengen, waardoor je het grotere niveauverschil kan terugbrengen?
Graag jullie advies